Searching for ......

Wednesday, December 19, 2012

Review Korean Drama : The Moon That Embrance The Sun



Assalamualaikum weee..
____________

INFORMAL  AREA
Aku rasa macam nak menulis nulis.
Tapi aku ada mood nak cerita tentang ‘cerita’ je.
Camana camana weee. :3
Jadi perasaan itu tidak dapat dibendung, maka aku hamburkanlah yee.

The Moon That Embrace The Sun

Santek kan? Santek kan? Hee.


Cerita ni lama dah aku tengok sebenarnya..
Cuma sekaranglah aku baru cerita (blog baru la katakan wee)
Cerita dia memey menarik (bagi aku lah).

Pasal putera raja zaman dulu dulu punya cinta (biasalah..),
Pelakon dia katogeri hansem tau. Muda.
Sukalaa dekat sorang anak perempuan kepada seorang menteri ni sejak zaman kecik lagi.
Pelakonnya si cantik tinggi lampai, Han Ga In (aku punya aku punya :P)
Tapi, sebab ada manusia manusia berhati busuk, pendengki,
Dia orang  nak hapuskan perempuan tu dari dunia ni.
Berlakulah konflik di situ apabila budak perempuan tu mati .

Tapi sebenarnya dia telah diselamatkan oleh bomoh yang diupah untuk bunuh dia.
Haaa, bila budak tu besar,  dia tak ingat lah siapa diri dia.
Disebabkan dia dijaga oleh bomoh, dia juga dikenali sebagai bomoh muda.
So, dia kembali ke istana.
Putera tu pun ada feeling feeling la konon kat si bomoh muda ni.
Pada hal dia tak tahu yang perempuan tu lah budak perempuan yang dia ingat dah mati tu..
Banyak lagi lagi konflik.
Gi tengok senirik. Weee .
Ada unsur  magic sikit. Bukan magic sangat pun..
Dia macam ilmu hitam. So, memey boleh terima akal lah.
Bestlah cerita dia, aku nak gambarkan pun susah sebab dah lama aku tengokkan..


Ada feel chenta tak tengok picture ni? Ada tak? Haha.

Haaa, nanti adalah part si Heroin ni kena hukuman tau.
Wuwuwuw. Kau tahu camana dia kena?
Heh. Tengok lah sendiri.

Punya lah kejam sampai waktu first time aku tengok tu aku terpause kejap, pastu istighfar banyak banyak then ucap Alhamdulillah banyak banyak sebab kat Malaysia ni tak ada hukuman macam tu.
Yang aku tak boleh terima tu, sebab dia bukan terbukti salah lagi pun waktu tu, dia Cuma disuruh ngaku salah je (tak silap akulah).
Tapi hukuman dia Ya Allah Ya Tuhanku.. fufuhhh.
Ya Allah jauhkanlahhh benda benda ngeri tu dari kami. Ameen..

Lepas tu , watak watak jahat yang dimainkan memang jahatlah.
Memang geram lah kita tengokkan..
Maksudnya , jadilah dia berlakon tu.. (appreciate sikit heee)
Cuma tak delah overdoseksek sangat macam indon.. =,=
Emm. Konklusi dia best lah.
(time aku tengah demam cerita ni boleh lah aku ‘cerita nak real’ kan.. sekarang sorry lah ,, kureng wee)

Tema utama dia :
Cinta sejati. Acecece~
Tapi memang sejati gilauuu lah cinta si Hero ni.
(Aku ingat tak ada kot cinta sesejati dia kat dunia. Heeee)
Kau tengok pun caye tak caye je. Haha.
Tapi dia tak adalah macam jiwang bagai sangat tau.
Sopan lah ceritanya.. kata zaman dulu kan heee

Haaa, lepas tu konklusi yang aku dapat lagi, kalau kau baik macam mana sekali pun..
kalau kau bukan watak utama, kau tak dapat punya.
Percayalah! (cerita nak real :P)
Contoh terbaik si abang kepada si Hero ni.
Baik sesangatan you.
Tapi malang T.T

Okay guys.
Sekian sahaja karut mengarut saya.

Doakan saya heee


No comments:

Post a Comment