Searching for ......

Monday, December 17, 2012

Review Korean Drama : I Do, I Do VS Baby-faced Beauty.


Assalamualaikum

Saya nak cerita cerita korea lagi boleh boleh? :3
(sorry lah, bila mood itu datang . . .wee)
________
ZON TIDAK FORMAL yee

Ceritanya bertajuk, 

I do, I do

Aku tak tahu la nama lain dia..
Aku tengok kat maaduu.com
Tapi bila aku cari kat Dramacrazy.com takdelah pulak.
Tak tahu la kenapa.. mungkin nama lain kott.
Atau mungkin? . . .
Hahaha.. saja jee.

Jap. Picture.

Ni cover dia.. Hero keciklah ek? Tak nampak..

Jalan cerita dia (yang aku faham ea, sebab aku tak tengok full pun hehe) gini:
Seorang perempuan yang dah lanjut umur sedang berada dipuncak kejayaan kerjayanya bersinta dengan seorang lelaki muda yang err..err.. yang muda lah.
Dia cerita tentang syarikat kasut kasut tau.
So, banyak lah kita boleh belajar cara buat kasut, cantikkan kasut, pilih kasut, dan yang sama waktu dengan kasutlah..
Wuuuu.. best kot tengok manyak kasut santik santik warna warni.

Haa, kau tengokk. Tak ke banyak tu namanya weeee

Konflik dia bila lelaki tu muda bertahun tahun daripada dia dan perempuan tu lebih berjaya dan bekerjaya daripada lelaki tu.
Bagi penonton yang adil, boleh suka lah cerita ni..

Yang menarik narik aku tengok cerita ni sebenarnya trailer dia.
Waaaahaha, lawakkk kot. :D

Upsss, Sorry, Hero tamau tunjuk muka. Malu katanya weee :P


_____________________

Seterusnya,
Lagi satu cerita pasal fesyen.
Kalau cerita tadi pasal fesyen kasut, ini cerita tentang fesyen baju.
Wowowow. Haha

Baby-faced Beauty

How sweet. Teka siapa sweet?
Ini dia! Tararapapa~

Jang Nara.
See? Dia adalah pelakon korea yang memey syumel (ayat budak sekarang haha:P)
Kiranya kecomelan dia tu bukan dibuat buatlah, macam artis korea yang lain..

Pelakon lelakinya best. Dia lelaki biasalaah.
Kebanyakan cerita kan dia letak pelakon lelakinya puuuii, hensem sangat sangat. 
Susah aku nak translet. uwek uwek :P
Yang ni tak lah. Kira adil la.
Aku suka lah lelaki lelaki yang biasa ni. Haha

Ini dia. tapi tak kenal la siapa. Malas mau cari maklumat :P

Dalam cerita ni pun kita boleh belajar tentang fashion tau. Besttt!
Pemilihan warna yang sesuai.. 
Fesyen yang sesuai dan sebagai bagainya lah.

Cerita ni bagi aku, katogeri syumil lah sebab watak dia sederhana. 
Jang Nara kononnya ada bakat semula jadilah dalam cipta fesyen baru ni, 
tapi dia budak yang kurang keyakinan diri dan macam tak kisah pasal fesyen diri sendiri. 
So, adalah manusia manusia yang kureng puas hati dengan hasil hasil kerja dia yang cemerlang tu.
Biasalah, manusia..

Pastu yang lelakinya pula, sentiasa bagi dorongan dan kepercayaanlah kat dia.
Bak kata kata romantisnya 'sentiasa ada untuk dia' laa. Bahaha 
How sweetsssss. Uwek uwekk :P

Lepas tu ada satu lagi watak lelaki,
Yang lebih baik, lebih bekerjaya, lebih matang, lebih hansem, semua lebih lah kiranya daripada watak utama tadi, suka jugak  kat Jang Nara ni.
(Aku lupa siapa pelakonnya, tapi dia memey pernah hot la sebelum ni. )
Tu yang agak konflik di situ. 
(Tapi sorry yee, awak lebih macamana pun, tak dapat jugak, sebab awak wata kedua wuuuu.)

Pelakon jahat untuk perempuan pulak si pelakon jahat dalam The Moon That Embrace The Sun. 
Ingat?
Buat buat jelah ingat.. =..= 
(Entah entah tak tahu?) =..=
Orangnya suuun (means cun)

Kalau aku, aku suka lah cerita ni..
Dalam hard disk aku ada, tapi tak ada english subtitle. 
So, aku tengok balik lah kat Dramacrazy.com :3
Sangguplah konon, sebab nak tahu dia cakap apa..

Eh, lupa nak bagi cover,

See? Cantikkan cover dia weee


------------------------
Sekian sahaja corat coret kali ini.
Maaflah kureng bermanfaat.

Sesiapun ye,
Ingat, nak tengok cerita ke, apa ke, boleh.
Cuma jangan lalai. :)

Doakan saya.






No comments:

Post a Comment