Searching for ......

Sunday, December 18, 2016

GARLIC COMPLEX SHAKLEE : KEBAIKAN, KELEBIHAN DAN TESTIMONI


Assalam and Hai :)

This supplement pun antara my fav jugak sebab saya memang amalkan semasa pregnant nih. Biasalah, hormon berubah so keputihan wujud pulak. So sebagai langkah berjaga-jaga I amalkan supplement GARLIC COMPLEX SHAKLEE ni bila perlu :) 

Semoga Allah beri kebaikan kepada mama and anak mama ya Ameen.

Kalau nak tahu, bawang putih ni memang sangat popular sebagai makanan kesihatan sejak berkurun lamanya. Lagi-lagi masyarat cina, kalau masak tu bawang putih dia memang banyak, segar dan berasa.

Orang tua-tua kita dulu pun amalkan bawang putih ni katanya bagus untuk kesihatan contohnya untuk ibu yang berpantang selepas bersalin, ia dapat membantu mengeluarkan angin dalam badan, mengurangkan tekanan darah tinggi, juga untuk membanyakkan susu, dan banyak lagi khasiat.

Tapi, nak ke orang sekarang nih makan bawangputih macam tu ajer? Baunya pun mesti rasa macam pening sikit kan? Ha jangan risau, anda ada pilihan lain, yang mana ia memberi manfaat SAMA BANYAK dengan anda makan bawang putih macam tuuu aje.


Pengenalan dan Kelebihan Garlic Complex keluaran Shaklee :

Garlic Complex Shaklee adalah sejenis supplement yang diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak. Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. (tidak semua garlic yang dijual dipasaran mempunyai Allicin aktif).

Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh. Kegunaan allicin pada bawang putih untuk kesihatan adalah :

·         Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
·         Menormalkan keseimbangan lipoprotein Menurunkan tekanan darah
·         Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
·         Berfungsi sebagai anti-oksidan
·         Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
·         Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
·         Bantu rawat asthma


ANTARA KHASIAT, KEBAIKAN DAN MANFAAT GARLIC COMPLEX SHAKLEE IALAH:

Merupakan Antibiotik Semulajadi
  • Selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
Membantu Atasi Masalah Alahan/Alergi
  • Meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis
Meningkatkan Sistem Penghadaman
  • Membantu dalam masalah seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.
Menstabilkan Tekanan Darah Tinggi
  • Pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan baik untuk mengawal tekanan darah.
Mengeluarkan Logam Toksik
  • Membantu menyingkirkan logam toksik dalam tubuh seperti raksa, plumbum, kadmium dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.
Melindungi Sel-Sel Darah
  • Mengelakkan kemusnahan sel darah yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
Mengawal Paras Kolestrol
  • Membantu menurunkan paras kolestrol LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
Bersifat Anti Kanser
  • Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.
Mengelakkan Odema
  • Mengelakkan air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki.
Memperbaiki Sistem Pernafasan
  • Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan bronkitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus).
Pesakit Diabetis
  • Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan merangsang hati untuk mengawal gula dalam darah.
Mampu Melawan Bakteria dan Jangkitan pada:
  • Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
  • Perut memulas (stomach upset)
  • Cirit-birit (Diarrhea)
  • Bronkitis
  • Luka-luka (infected wounds)
  • Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing
Keputihan Semasa Mengandung
  • Garlic Shaklee juga mampu membantu mengurangkan masalah keputihan yang dialami oleh ibu mengandung. Tapi kena ambil dose yang betul ya :)

Sekiranya anda atau ahli keluarga dinasihatkan mengambil ubat antibotik untuk melawan jangkitan penyakit seperti selesema, batuk, cirit-birit serta lain-lain dan anda berasa khuathir akan kesan sampingan antibiotik untuk kesan jangka masa panjang, bertukarlah kepada suplemen Garlic Complex Shaklee yang antara kebaikannya merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula dan bahan sintetik yang memberi kesan negatif kepada kesihatan.




KENAPA PERLU MEMILIH GARLIC COMPLEX SHAKLEE BERBANDING YANG LAIN?

·         Garlic yang dipilih adalah yang ditanam secara organik di California, USA. Ia tidak disembur dengan bahan perosak dan dipilih dari jenis yang berkualiti.

·         Cara pembuatannya sugguh eksklusif. Secara klinikal, ia diproses tanpa haba untuk kekalkan satu bahan hebat dalam Garlic iaitu Allicin aktif.

·         Garlic Shaklee ditambah dengan 2 ekstrak herba iaitu Rosemary dan Spearmint

·         Setiap 2 tablet Garlic Shaklee bekalkan 1000mg ekstrak Garlic tulen yang menyamai 2 ulas garlic segar.

TESTIMONI GARLIC COMPLEX SHAKLEE :







No comments:

Post a Comment