Searching for ......

Wednesday, December 26, 2012

Episod Terakhir Drama Merlin

Assalamualaikum yauu!
Salam satu Malaysia. Ahaa.

Aku saja nak cerita pasal cerita lagi nih.
Disebabkan aku adalah peminat jugaklah pada si Merlin ni,
Dan aku tahu awal tentang cerita ni.


Ini cover untuk Season 5.

Maka, akhirnya pengarah cerita Merlin pun menamatkan ceritanya itu.
Dan tak dapatlah kita nak tengok muka si Merlin yang terus menerus berubah itu :p

Berbalik pada tajuk, Merlin mati??
OhmaiAllah.
No..
Itu saja jakk.
Gurau bha.

Seriusliii dia dah berubah. Sila lihat Season 1 and then Season 5.


Tetapi siapakah yang mati?
Jengjengjeng #suara puyus di situ.
Athur.

-Whattttt??
Yes. Athur. nanges.

Ahaa.
Ini aku nak cerita secara profesional lah kan.
*sambil lap- lap hingus*


Inilah pedang yang kononnya hebat noo tuu. 



Serius yoo Athur mati ditikam oleh Modred dengan pedang yang ada nafas naga tuu.
Tapi jangan sodeh dulu, Modred juga sempat ditikam oleh Athur.
#Maksudnya bayangan awal yang selalu mengganggu Merlin itu adalah benar!
Athur ditikam!

Takdelah kan..
Aku ingatkan macam ermmm ada yang terhalang dari berlaku atau paling kurang pun si Athur ni macam terselamat lah, kan..

Rupanya . . . *lap lap lagi.

Tinggal ini sahaja di akhirnya. *sobs sobs seroottt.


Maksudnya tujuan Merlin dihidupkan tak dok lagi lah kalau si Athur tu mati. T.T
Episod sebelum last , si Naga tu yang macam ada bagi link-link dia nak mati.
*so aku ingat dia yang mati..

Tapi serius sedih bagi penggemar cerita ni.
Kita dapat merasakan kasih sayang Merlin kepada Athur.
Dia tak dapat terima yang Athur akan mati.
Fuuuu.  #sedih sekali.

Tinggal kenangan.. *Acehh.
Dari kiri : Sir Leon, Sir , Sir , King Athur, Sir , Sir Percival.
Mereka semua adalah kesatria yang setiaa. 



Last sekali Athur cakap 'thank you, Merlin'
#omaiAllah. sobs sobs serooott.
Masa tu  dia dah boleh terima yang si Merlin ada kuasa ajaib.
Sebab sebelum ni, masa mula mula dia tahu, dia tak boleh terima. Sebab dia rasa macam ditikam dari belakang, dikhianati orrr yang sewaktu dengannya lah.

*nangis lagi laju-laju T.T*

WANTED. Ini Modred. Adik Morgana.
Errr, patut laa.


Tapi yang aku bersyukur tu, si Athur tu tak mati kodok terus tau.
Dia sempat bertahanlah dalam 2 hari kot.
So, sempatlah kita tengok dia nak tunjuk kasih sayang kat orang sekeliling dia ke,
Atau orang sekeliling yang nak tunjuk kasih sayang kat dia ke..
#say Alhamdulillah.. :)

Ini adalah Merlin a.k.a Emrys.
Aku rasa penting gambar ni. Haha.


Aku ikuti cerita ni adalah dalam 2 tahun lepas.
*aku tahulaa, lambat.. =..=

Kenapa aku suka Merlin?
. . .
Sebab dia diterima untuk jadi pelakon utama yauu sebagai seorang hamba yang kurus kedekiakkk, tak ada kelebihan, senang dibuli, bla bla bla lalala,
Ahaa. Dan dengan muka yang biasa jakk
*serius, mula-mula aku tengok muka si Merlin ni aku takut.*
(Sebab memang lain macam sikit kan muka dia? Ce tengok bebetul. Ehek.)
Menjadikan cerita ini menarik! :D


Dia juga mati dalam season ni, tapi awal sikit. 
Sir Edward, adik kepada Queen Gwenevere. 

Ini season last tau.
Betul-betul last.
Tak dok lagi dah cerita Merlin lepas ni.  T.T
#i gonna miss you ahak.

Apa yang aku dapat dari cerita ni adalah :

1. Kesetian kepada raja dan negara. Love our country, Malaysia. ;)

2. Setia kawan.

3. Kita sebenarnya ada kemampuan yang lebih lebih lebihh daripada yang anda jangka / sangka/ fikir
SEBENARNYA.

4. Dan lain-lain.
. . .

Tapi aku ada cara nak mengubati luka-luka peminat semua yauuu.

Meh tengok video ini.


Kesimpulan dari video di atas adalah.:

1. Yauu, Athur sihat lagi sampai laa ni. Siap gelak-gelak lagi. 
Maka, janganlah bersedih.
Semua mati mati itu tipuuu :p 
(yang betul adalah dia memang handsome. ya, ini tidak tipu. ahak.)

2. Morgana baik hati. Dia suka ketawa. :') say Alhamdulillah.. 

3. Mereka semuaaaa adalah kawan baik! Yauu! :D

4. Pak cik Gauis komain.. =..=

5. Modred juga seorang yang baik, mungkin tahap tidak akan membunuh orang. :') 
   *nanges terharu* Maafkanlah dia.. 

6. Merlin is gojes, you know.. Dia bukan hamba yang errr, you know rite? uhuk.

7. Dan lain -lain yauu.


Picture last,

Upsss, sorry, this pak cik dead before season 5 begin.
*muka puas hati. ahak.
King Uthur namanya. 
Takdok yang suka dia kecuali anak lelaki dia.


That's all okay. :)

Thank You!

No comments:

Post a Comment