Searching for ......

Wednesday, December 12, 2012

Kehairanan Uthman bin Affan


Assalamualaikum.  
Heheh.

Setelah lama tak meng’update, hari ni saya baca baca twitter, dapatlah sesuatu yang boleh dikongsi.
Ia semacam peringatan. Dan mungkin pancungan buat kita yang selalu alpa ni.
Haha. Kan kan?
Try baca ni,
Kata-kata Uthman bin Affan Radhiyallahu anhu:
“Aku hairan dengan orang yang mengetahui kematian, tapi mengapa ia masih tertawa"
"Aku hairan dengan orang yang tahu bahawa dunia adalah sementara, tapi mengapa ia sangat mencintainya”
"Aku hairan dengan orang yang mengetahui semua urusan telah ditakdirkan, tapi mengapa ia takut kehilangan”
“Aku hairan dengan orang yang mengetahui bahawa hisab adalah suatu kepastian, tapi mengapa ia tetap mengumpulkan harta dan menghitung-hitungnya”
"Aku hairan dengan orang yang mengetahui panasnya api neraka, tapi mengapa ia tetap berbuat dosa”
"Aku hairan dengan orang yang mengaku mengenal Allah, tapi mengapa ia meminta tolong kepada selain-Nya”
"Aku hairan kepada orang yang mengaku mengetahui kenikmatan syurga, tapi mengapa ia merasa hidup tenang di dunia”
“Dan aku hairan kepada orang yang mengetahui syaitan adalah musuhnya, tapi mengapa ia mentaatinya”

________________________________
Terpancung tak? Terpancung tak? T.T
Saya nak menerangkan dengan detail rasanya tak perlu sebab cukup makan dalam dah ayat tu. Haha.
Semoga kita sentiasa mencari-cari jalan untuk dapat redha Allah ye..
Jangan pernah berhenti..
insyaALLAH.

Doakan saya..
Kerana ALLAH.

Thank You!

No comments:

Post a Comment