Searching for ......

Monday, December 3, 2012

Review Cerita Melayu : Istanbul Aku Datang

(at kampung batu 6)
(tulis pada 30hb 11)

Assalamualaikum. Hehehe. ;)

Untuk yang first ni nak tulis apa ek. Hehehe..
Sebab ini bukan first time menulis sebenarnya..
Sebelum ni ada jugalah pengalaman..
Cuma tak istiqamah, dia jadi lain lah.
Heheheh..

Em. Nak cerita tentang ceritalah. Heheheh…
‘Istanbul aku datang’.

Sebenarnya,
Saya memanglah seorang peminat cerita2 ni.
Ngeee… x kisahlah cerita apa.
Melayu? Cina? Hindustan? Korea? English2 bagai? Semua.
(terbalik sangat dengan seseorang  makhluk tu. @.@)
Heee. Entah kenapa entah.
Di sini saya tidak menyarankan anda semua mengikut pun apa yang saya suka,
Cuma nak ceritanya, saya suka la bercerita2 semula, cerita yang saya dah tengok..
Macam Istanbul aku datang ni..



Macam biasalah. Mestilah saya suka ceritanya,
Sebab ada Beto Kusyairy. Hehehe..
(lakonan dia semuaaa best tauu! You will fall in love with him! :D)
Lisa comel je dalam tu.

Saya dapat pengajaran apa? Emm..
1. kalau tengok situasi Lisa, tak semestinya dia kena pilih juga Azad di akhir ceritanya walaupun Azadlah cinta hati dia or wat eve, walaupun Azad dah ajak kahwin dan itulah impian dia selama ni, walalupun apa apa lah. Means, kita kena fikir yang terbaik baik baikk juga saat tu, sebab tak semestinya kita kena pilih orang sepesen Azad. Haaaa. (Pening kepala aku.. @.@)

2. Lisa seorang yang sangat baik.. sebab tu dia banyak kena tipu. Orang berani pijak2 kepala dia. Lepas tu , banyak lah orang nasihat, jangan baik sangat la.. tapi pada aku, okay la tu.. jadi je baik.. ALLAH akan bagi kita kebaikan juga diakhirnya.. yakin.. insyallah.. J

3. Lagi apa ek? Hehe.. cerita ni sederhana sebenarnya..(pada saya best la. Sebab memang saya suka).  Dia lebih banyak nak tonjolkan se’sweet’an dengan kecomelan.. Berjaya Berjaya.. haha..

Konklusinya. Saya nak (tengok cerita) Beto Kusyairy!!
(Hahaha. Nonsense. Saja je.. hehehe.)

p/s: saya tak ajar benda  yang tak baik eaa.. hehe..

doakan hidayah buat saya.

kerana ALLAH. 

No comments:

Post a Comment