Searching for ......

Wednesday, December 21, 2016

LECITHIN SHAKLEE : MANFAAT, KELEBIHAN DAN TESTIMONI

Assalamualaikum and Hai semua...

Bercakap tentang Lecithin Shaklee ni Aisyah sukaaa sebab masa mula-mula jual Shaklee 3 tahun lepas, ramai customers Aisyah order this supplement untuk slimming set. 

Antara yang paling laku keraslah orang kata sebab tugas POPULAR lecithin ni memang PEMECAH LEMAK. Lagi berkesan jika diseiringkan dengan pengawalan makanan yang konsisten dan senaman yang sederhana setiap hari.


Tapi, masa tu Aisyah masih tak tahu yang lecithin ni memang sangat sangat membantu ibu menyusu yang mengalami masalah BENGKAK SUSU! Sekarang ni dah tahuuu sebab YA ALLAh memang orang akan cari Lecithin Shaklee untuk menyelesaikan masalah tuh! Alhamdulillah memang boleh surutkan sakit bengkak susu tu tau.

Sekarang Aisyah belum try lagi Lechitin Shaklee sebab Aisyah tak ada masalah berat badan. Tapiii nanti dah deliver baby nak consume Lecithin sebab ia memang elok untuk ibu menyusu :)

Okay takpe jom kita sembang pasal Lecithin Shaklee.

Apa itu Lecithin Shaklee?

Lecithin Shaklee merupakan antara hot stuff produk Shaklee. Ia adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak yang ada dalam darah, seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.

Macam Aisyah cakap tadi, ramai yang mengambil lecithin untuk mengawal berat badan. And paling eksklusifnya, Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya, bukan daripada haiwan or bahan sintetik ya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya, paling best dan bebas kolestrol. SO THE BEST LECITHIN IS FROM SHAKLEE :)

APA KANDUNGAN LECITHIN?

Tadi pun Aisyah dah mention bahawa Lecithin Shaklee berasaskan kekacang soya. So setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol.
Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Dalam Lecithin Shaklee ada Kolina. APA FUNGSI KOLINA?

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

Okay dah jelas tak pasal Lecithin Shaklee? Best tak? Best kan..

Biasanya ia didatangkan dalam bentuk set untuk kesan yang lebih maksimum.
Ini antara set slimming yang Aisyah tawarkan :)


Now, APA MANFAAT LECITHIN?

1. Melindungi hati kita.
Ia menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.

2. Memecahkan lemak dan kolestrol
Bertindak sebagai pembersih salur darah, dan pengambilannya juga membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.

3. Melangsingkan dan menghalang obesiti.
Ha ni masalah orang Malaysia! Makin ramai yang obesiti betul tak? Sebelum badan menunjukkan tanda-tanda nak ke arah obesiti tu baik cepat-cepat ambil langkah pencegahan. Kalau kita ambil Lecithin Shaklee ni dalam kuantiti yang betul, makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku tanpa sebarang risiko penyakit sebab ianya seimbang dengan tubuh badan kita. Lecitin semakin cepat membantu jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian secara konsisten. Jangan nak senang je ok untuk sihat :)

4. Mencantikkan otot dan kulit.
Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

5. Memperbaiki alergi
Ia mampu menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin parah seperti penyakit kulis seperti dermatitis dan alergi.

6. Menghalang kejadian batu karang
Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan dalam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak sebagai pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.

7. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
Kolina yang ada dalam Lecithin Shaklee berfungsi sebagai penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Ia membantu sel otak berkembang, dan ia juga penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg Lecithin sehari utk memulihkan sistem ingatan.



Secara details dan mudah fahamnya, KEBAIKAN LECITHIN SHAKLEE adalah :

(1) Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab tu ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000 – 7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yang sebegini.

(2) Kenapa org yang nak kurus suka Lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (memecahkan lemak). Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

(3) Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel2 badan. Tanpa Lecithin yang mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan-banyak kimia dari persekitaran yg tercemar,bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc .. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2. Jadi dengan menambahkan pengambilan Lecithin sebagai pemakanan tambahan harian, pasti ianya keputusan yg bijak.

(4) Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.

(5) Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.

(6) Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, germs, bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida. Lagi 13 Khasiat dan kelebihan Lecithin Shaklee !

(7) Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.

(8) Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia..

(9) Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever, asma, bronkitis dan emphysema.

(10) Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi sendi2 (joint) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang & sistem penghadaman.

(11) Lecithin adalah zat utk kecantikan .. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.

(12) Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopause.

(13) Lecithin bersama unsur-unsur lain digunakan utk membuat BILE . BILE ni fungsinya ialah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat-zat seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan. Antara Testimonial Lecithin Shaklee: “Hilang 2kg walaupun tak konsisten ambil Lecithin”

Apakah perbezaan dan kelebihan Lecithin Shaklee berbanding produk lain di pasaran?

·         Diekstrak daripada kacang soya organik yang bukan GMO.
·         Setiap kapsul mengandungi 520 mg lecithin soya termasuk 80 mg kolin dan 48 mg inositol.
·         Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tak tepu.

Siapakah yang perlu mengambil LECITHIN SHAKLEE?

·         Ibu yang sedang menyusukan anak.
·         Mereka yang ingin kurus.
·         Mereka yang mempunyai masalah kolesterol tinggi.
·         Mereka yang mempunyai masalah diabetes, strok dan buah pinggang.
·         Mereka yang mengalami inflamasi seperti gout.
·         Mereka yang sukar tidur.


TESTIMONI LECITHIN SHAKLEE




So untuk anda yang tercari-cari product yang mengeluarkan Lecithin TERBAIK, Aisyah memang sarankan Shaklee sebab sebab produk ini telah dijamin bahawa sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam. Produk-produk yang dihasilkan juga TIDAK mengandungi parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat [SLS], natrium lauryl eter sulfat [SLES] dan propilena glikol. Ia juga tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tiada sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis dan perisa tiruan.




Okay semua, sebarang pertanyaan dan order boleh terus contact Aisyah di whatsapp for fast respond okay. Inshallah Aisyah akan guide uguys with the best consultation :)

Aisyah 011-22099034

No comments:

Post a Comment