Searching for ......

Monday, December 17, 2012

Review Korean Drama : Queen In Hyun's Man VS May Queen


Assalamualaikum

Long time no see! :D
Sebab? Tak dok idea. =..=
Saya nak buat review tentang drama Korean. -..-
Boleh tak? Weee.
Siapa tak minat boleh skip yee.
Saya kongsi apa aje yang saya suka dan nak dalam hidup saya. :)
_______________________
ZON TAK FORMAL

Saja je..
Masa cuti ni aku macam banyak masa kan.. (cheee. Macam)
Adalah mengorek-ngorek cerita kan..
Bukan menumpu sangat, tapi boleh laa faham jalan ceritanya..
Ni saja je tau cerita. Pengetahuan umum heee
Bukannya menggalakkan menonton ke apa.

Cerita pertama yang ingin dikongsi (cheee)
Queen In Hyun's Man
Pada aku la kan.
Besttt!
Jap jap. Nak bagi mood kena letak picture. Hehe.

Ahaaa. Sorry sorry takde gambar sopan lagii. Wuuuu T.T
Macam ada kelainan tak ? wee


Alaa.. Pernah tengok cerita Rooftop Prince tak? Lebih kuranglah.. 
Pasal orang jaman bian bian tu datang ke masa sekarang. 
Tapi pada aku cerita Queen ni best sikit lah dari yang Rooftop

Aku cari sat picture Rooftop Prince.


Ahaa. Ni dia. Pelakonnya memey ramai suka suki sangat, tapi aku kureng..
Yoo Chun. 

Jalan ceritanya gini (aku google je sebab aku pun tak tengok habis heee) :
Hero cerita ni (Kim Boong-Do ) dapat datang ke Zaman Moden dari zaman dulu dengan menggunakan azimat. 
Biasalah, kemudian jatuh cinta dengan heroin (Choi Hee-jin) iaitu seorang pelakon yang bermasalah..

Watak dia orang ni best sebab lelaki tu jenis cool, bijak, tenang, blur, lurus sikit. Haha.
Perempuan tu pulak, biasalah cute cute la kononnya.
So sesuai lah dengan perangai perempuan tu yang bermasalah mengajar lelaki tu yanglurus lurus ayam gituu..
Kata orang soooo sooomel. Macam tu lah kot..

Alaaa. Pelakon perempuan ni ada dalam cerita Secret Garden, sebagai kawan Ha Ji Won.
Ingat? Ingat? Heee

Lagi,
Lelaki ni boleh ulang-alik tau dari zaman lalu ke zaman sekarang.
Tu yang senang tu. Haha.
Sebab aku tak tengok semua episode, so aku tak tahu la apa konfilk besarnya.
Aku baca-baca, katanya azimat dia tu terbakar.. haaa. Habislah..

Tapi aku tengok jugak lah part sedih.
Memey sedih. Serius hahaha.
Tapi kafir kan.. haha.  Cara penyelesaian pun kureng bijak.
Jadi! Jangan tiru aksi dia. :P

Best lah cerita dia. Kurang mengarutlah pada aku. Weee.
Kostum pun lawa.. Semua nampak perfect lah.
Boleh layanlaa. buat berangan berangan. Haha

Ni lagi satu picture aku kasi,

Semat kan kan? weee


 Haa. cerita ni keluar 2012 dan mempunyai 16 episod. :)

------------------------------------------------------


Cerita kedua adalah mengenai cerita ini.

May Queen

Bukan My tau. May.
Best jugak  cerita dia. 
Setakat yang aku selidik (acece) semua kata menarik jalan cerita dia.
complicated. 

Pelakon perempuannya comel je.
Tapi pelakon baru kot..
aku tak pernah tengok sebelum ni..

Cerita ni jadi sebab ada sorang pak cik yang jahat dan pentingkan diri.
Kalau tak perempuan tu tak terpisah dengan keluarga dan tak jadi anak angkat orang lain.
Dan tak wujudlah cerita ni. Hehe

Jap. Picture.

Haaa. Ni kot cover dia. 

Cuba tengok pelakon lelaki tu.
Kenal tak? hehe 
Yang kanan berlakon cerita Yoo Hee The Witch.
Yang kiri cerita lama tu.. Adehh. Apa ye, haaa. Wonderful life.

Lain kan sekarang. Haha
Haaa. Pak cik dalam gambar tu la yang jahat, tamak, zalim dan sebagainya tuu.
Mencik mencik!=..=

Cerita ni 30 episod. Lama wuuu.
Aku tak tengok habis kan..
Jadi tak berapa pakar.
Yang pasti suweeet. Wahahah. :P

Dia ada part masa dia orang kecik-kecik.
Walaupun budak lagi, tapi lakonan mantop..
Kata pun kerja pelakon.. =..=

Cuba perati. mana tahu kenal.. 
Anak jiran sebelah kee wee


Haaa. Kau tengokkk.  Punya complicated.
Tapi complicated yang boleh masuk akal la.. Tak de keindunan sangat. 
faham tak faham? haha
_________________________________________________

Dua cerita je lah dulu.
hehehe.
banyak nak cerita, tapi nanti lah.
Bagu yang tak minat minta maaf yee.
Saya cuma kongsi apa yang saya nak kongsi. heeee

Haa. Ni pesan.
Kepada semua yang minat nonton nonton ni,
Jangan leka sangat yee.
Time azan dah memanggil, tinggal dulu..
Bila ibu ayah panggil, sahut dulu..
Jangan terlaluuuuu minat ataupun fanatik.
Tak baik dan bahaya.

Selamat beramal weee
Doakan saya. :)

Nama korea poyos moyos saya : A'isyah Ailee. weee 






No comments:

Post a Comment