Searching for ......

Thursday, December 22, 2016

MEAL SHAKES : MANFAAT DAN KELEBIHAN

Assalamualaikum and Hai semua :)

Okay, untuk kali ni Aisyah nak share mengenai Meal Shakes Shaklee. Mesti yuo guys pun pernah dengar kan? Sebab dia macam adik beradik jugaklah dengan si ESP tu. Cuma specialist dia berbeza dengan ESP. kena tahu tu, tak boleh main lenjan je taram mana-mana sebab kalau salah ambil nanti effect yang diidamkan tu pun entah ke mana. Betul tak?

Masa mula-mula join Shaklee dulu kawan Aisyah ada yang nak consume this supplement untuk NAIKKAN BERAT BADAN. So ini salah satu function Meal Shakes ya. Takpe dalam entry ni Aisyah akan terangkan mengenai details Meal Shakes ok :)


Apa itu Meal Shakes Shaklee?

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein.

Meal Shakes juga merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan serta sarat dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.


Antara MANFAAT DAN KEBAIKAN MEAL SHAKES SHAKLEE adalah :

1. Menyediakan Hidangan yang Lengkap
Ia membekalkan 24 jenis vitamin penting bermula dari vitamin A sehingga Z mineral dan  mineral surih. Kekurangan mineral dalam badan seseorang akan memberikan kesan kepada penyerapan vitamin dan membuatkan enzim menjadi tidak aktif. Ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut.

2. Meal Shakes Untuk Fungsi Tumbesaran Yang sihat
Ia mengandungi sumber biotin, asid folik dan di perkaya dengan sumber kalsium & magnesium yang sangat di perlukan untuk membina tulang serta sel-sel dalam proses pembesaran kanak-kanak.

3.  Menyediakan Bekalan Nutrien Utama Untuk Sel-Sel
Kaya dengan sumber protin, tidak mengandungi unsur laktosa dan ini dapat membantu dalam pembentukkan kuku, rambut, kulit, organ, darah dan sel-sel vaksin. Meal shakes juga bagus untuk meningkatkan sistem imun tubuh kanak-kanak.

4. Anti Oksidan
Vitamin yang mempunyai komponen anti-oksida iaitu yang mengandungi sumber vitamin A, C, E, Zinc, selenium mampu melawan penuaan. Tahukah anda bahawa kanak-kanak juga terdedah kepada unsur-unsur radikal bebas yang mana boleh melemahkan sel badan.

5. Mencantikkan kulit wajah
Meal Shakes mengandungi sumber vitamin B Complex, Zat Besi & Copper dimana ia bagus untuk pembentukkan sel-sel darah merah yang sihat. Dan ini mampu membuatkan kulit anak anda sihat & cantik.

6. Detoksifikasi
Meal Shakes diperkaya dengan sumber serat laut yang membantu untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan dari dalam kolon & perut. Sebab itu Meal Shakes mampu atasi masalah sembelit kanak-kanak.

7. Rasa yang enak dan sesuai buat golongan muda & tua
Rasa dia memang sedap! Rasa and bau Meal Shakes memang sangat menyelerakan iaitu french vanilla! Tapi ia tak ada pewarna or perasa tiruan tau. So memang tak ada masalah untuk kanak-kanak ke preggy mummy ke orang tua ke nak consume sebab ada rasa ubat dan sebagainya, TIADA :)
Tapi sebenarnya Meal Shakes Shaklee ni bukan untuk kanak-kanak jer tau. Orang dewasa pun boleh consume, cuma cara jer berbeza-beza. Tu yang nak kena take note tu tak boleh sembarangan ya.

 


Kelebihan Meal Shakes Shaklee

·         Membantu perkembangan minda dan IQ kanak-kanak
·         Menambah selera makan anak-anak
·         Membantu menyelesaikan masalah sembelit
·         Mengatasi masalah selalu selsema dan asma
·         Pilihan terbaik untuk mereka yang tak boleh consume supplement berbentuk tablet atau capsule
·         Amat sesuai untuk kanak-kanak obesiti
·         Mengurangkan eczema kanak-kanak dan orang dewasa
·         Boleh jadi makanan segera seisi keluarga untuk breakfast or sahur
·         Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas sehingga warga tua

So, Siapa yang sesuai mengambil Meal Shakes Shaklee?

  • Bayi bermula 1 tahun ke atas
  • Kanak-kanak yang sedang membesar
  • Anak-anak yang kurang selera makan
  • Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
  • Ibu menyusukan anak yang ingin menguruskan badan
  • Orang dewasa yang selalu tak sempat breakfast
  • Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
  • Warga emas
TESTIMONI MEAL SHAKES SHAKLEE





Okay dah clear pasal Meal Shakes? I am sure semua orang memang memerlukan Meal Shakes ni untuk pemakanan seimbang dan sihat. Untuk diri kita juga kan.. :)

Boleh hubungi Aisyah untuk pertanyaan lanjut ya :)











No comments:

Post a Comment