Searching for ......

Saturday, December 24, 2016

Performance Drink Shaklee : Manfaat, Kelebihan Dan Kebaikan

Assalamualaikum and Hai :)

Aisyah pun ada kisah tau dengan Performance Drink Shaklee nih! Hehee macam kebanyakan supplement Shaklee yang lain. Tapi yang ni berkaitan dengan my husband. Dia yang nak minum :)

Ada lah suatu ketika dahulu masa mula-mula kahwin, masa kami belum tinggal sebumbung, masih duduk kat Kolej Kediaman, masa tu husband memang setiap petang akan turun padang main bola. And asal hujung minggu jer dia join program lari –lari tu. Ala dok selangor kan so banyak program macam tu hujung minggu.



So dia rasa macam nak try lah Performance Drink Shaklee nih. Mana tahu stamina lebih mantap ke kan hahaa. Alhamdulillah dapat feedback baik juga dari dia. Husband kata kena pastikan minum air cukup baru Performance Drink Shaklee akan berfungsi baik dalam badan kita.

Okay takpelah kita teruskan dengan pengenalan tentang Performance Drink Shaklee ni okay :)

APAKAH PERFORMANCE DRINK SHAKLEE?

Performance Drink Shaklee merupakan minuman isotonik TERBAIK kerana tidak mempunyai karbonat dan kandungan gula yang sangat minimum. Ia membantu mengawal paras bendalir didalam badan kita supaya tidak terlalu kering dan tidak pula terlalu banyak.

Pertama kali Performance Drink Shaklee dihasilkan pada tahun 1980-an oleh saintis Shaklee dan University Yale untuk membantu projek penerbangan DAEDALUS (human-powered flight programme). 

Performance Drink Shaklee merupakan MINUMAN SUKAN PERTAMA bagi para atlet di Amerika Syarikat. Melalui pemerkasaan produk, penerbangan DAEDALUS telah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan REKOD ITU MASIH BERTAHAN SEHINGGA KINI.

Performance Drink Shaklee juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA, Amerika Syarikat. Para atlet bertaraf antarabangsa dan pengembara terkemuka memilih Performance Drink Shaklee sebagai pilihan pertama mereka.

Ujian klinikal membuktikan rumusan eksklusif Opticarb yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 KALI GANDA, memberi tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam badan. Berbanding dengan minuman sukan yang lain, Performance Drink Shaklee mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga daripada 3 jenis karbohidrat dengan segera.



APAKAH KELEBIHAN PERFORMANCE DRINK BERBANDING MINUMAN ISOTONIK LAIN?

·         Bebas gas atau tidak berkarbonat.
·         Kurang kandungan gula (less sugar).
·         Tidak mengandungi lemak.
·         Tidak mengandungi kolestrol.
·         Tidak mengandungi bahan tiruan, pewarna atau pengawet tambahan.
·         Dirumus KHAS dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi.
·         Mempunyai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus membantu mengatasi masalah dahaga (sesuai sangat utk minum ketika bersahur di bulan puasa).
·         Bersifat isotonik . Jumlah kepekatan karbohidrat yang ada di dalam Performance Drink adalah sama dengan darah kita. Ini memudahkan proses penyerapan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah. Kesannya? Tubuh lebih bertenaga dan cergas!



SIAPA YANG MEMERLUKAN PERFORMANCE DRINK SHAKLEE?

·         Para ibu yang menyusukan anak (breastfeeding mother).
·         Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan.
·         Mereka yang berpuasa. Sesuai untuk sahur dan berbuka.
·         Para pesakit yang menghidap gout.
·         Mereka yang kurang minum air dan dehidrasi.
·         Jika anda sering diserang sakit kepala atau migrain.
·         Anak-anak yang demam.
·         Mereka yang terasa nak diserang demam atau sedang demam.
·         Sebagai pengganti kepada minuman isotonik lain yang berkarbonat dan gula berlebihan.

Okay, bagi sesiapa yang berminat nak tahu lebih lanjut boleh terus contact Aisyah ya memalui whatsapp untuk fast respond :)

Aisyah 011-33099034




Thank you for reading!

No comments:

Post a Comment