Searching for ......

Tuesday, December 27, 2016

Vivix Shaklee : Penawar Pelbagai Masalah Kesihatan Yang Serius!

Assalamualaikum semua :)

Kali ni Aisyah nak share satu lagi cerita mengenai supplement Shaklee. Tapi kali ni lebih lebih lebih istimewa sebab supplement ni merupakan antara supplement yang PALING CEPAT BERKESAN, PALING MUJARAB DENGAN IZIN ALLAH, dan PALING MAHAL! Hahaa memang akan mahallah kan kalau kita tengok and kaji kandungan dalam VIVIX ni and kegunaan dia.

Tapi takpe Aisyah nak explain satu-satu so uguys akan dapat maklumat yang lebih jelas betul tak?

Macam biasa, kita tanya dulu : APA ITU VIVIX SHAKLEE?



Vivix Shaklee adalah sejenis cecair pekat berwarna merah pekat seperti sirap atau pati delima yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan beberapa jenis tumbuhan lain.
Di dalam Vivix Shaklee ini terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.

APAKAH KANDUNGAN DI DALAM VIVIX SHAKLEE?



4 bahan utama dalam Vivix Shaklee

1. Muscadine Grape (Anggur Muscadine)

·         Anggur Muscadine merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan ia telah menjalani kajian bertahun oleh saintis Shaklee untuk memastikan ia benar-benar berkualiti tinggi.

·         Saiz anggur muscadine ini juga berbeza dengan anggur yang biasa yang kita lihat. Ia sebesar sebiji bola golf, ia sangat kaya dengan sumber resveratrol dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi.

·         Asid galilic, cetechin dan epicatechin adalah phenolik yang banyak terdapat pada biji anggur muscadine, manakala asid ellagic, nyricetin, quertin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang terdapat banyak pada kulit anggur muscadine.

2. Purple Carrot

·         Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu. Ia adalah sumber vitamin A terbaik, kerana ia mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens.

·         Anthocyanins iaitu sejenis anti-oksidan,anti radang, anti mikrobial dan juga anti-karsinogen, di dalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins di dalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren.

·         Ia juga  turut menunjukkan kesan positif  kepada saluran darah, platet dan lipoprotien yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
·         
3. Elderberry (Sambucus Nigra)

·         Eldeberrry berada di Eropah dan Amerika Utara, dia sejenis tumbuhan yang hanya tumbuh liar dikawasan lembap. Ia mengandungi sunber anyhocyanins yang tiga kali ganda hebat berbanding karotenoid.

·         Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza. Elderberry juga memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.

·         Selain kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat dan kebaikan.

·         Extract yang terdapat dalam Elderberry berperanan untuk menguatkan sistem imun untun melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batul, sesak nafas dan juga diabetis. Ia juga berupaya merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidasi kolestrol LDL di mana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

·         Elderberry juga berfungsi sebagai antibiotik semulajadi kerana ia memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk stroke dan serangan jantung termasuk stroke, serangan jantung, mengurangkan stress dan penghadaman.

4. Poltganum Cuspidatum

·         Polyganum Cuspidatum juga dikenali sebagai knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ia merupakan sumber komersial resvertrol yang terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan resveratrol ini.

·         Ujian makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, tekanan darah tinggi, membantu menurunkan berat badan dan juga membantu meningkatkan prestasi atlet sukan. Ia juga anti radang, anti kanser dan juga anti penuaan.


APAKAH KEISTIMEWAAN VIVIX SHAKLEE?

1. Memperbaiki DNA.
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

2. Memperbaiki tenaga sel.
·         Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
·         Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
·         Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.



APAKAH KEBAIKAN VIVIX SHAKLEE?

·         Menggalakan penuaan yang sihat – awet muda dan anti-penuaan
·         Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
·         Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
·         Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
·         Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
·         Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
·         Membantu merawat penyakit parkinson
·         Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
·         Meningkatkan kesihatan imum badan
·         Menggalakan kesihatan keseluruhan

SIAPA YANG MEMERLUKAN VIVIX SHAKLEE?

·         Penghidap kanser
·         Diabetes/kencing manis
·         Masalah Buah Pinggang
·         Strok,darah tinggi & pesakit jantung
·         Slip Disc
·         Gout
·         Perokok tegar (yang ingin berhenti merokok)
·         Mereka yang berisiko penyakit kanser akibat keturunan
·         Ingin awet muda
·         Mempunyai masalah mata
·         Cyst, fibriod, pcos
·         Bermasalah nyanyuk,
·         Pesakit SLE LUPUS
·         Pesakit Telesemia
·         Monopouse / endropouse
·         Lukapembedahan / bersalin cesarean
·         Alzheimer
·         Mereka yang ingin tiada penyakit tetapi ingin mencegah atau mengurangkan risiko penyakit

BAGAIMANAKAH VIVIX BERTINDAK MELAWAN PENYAKIT?

·         Vivix mampu tembusi hingga ke peringkat sel DNA.  

Badan kita, terdiri dari berbillion2 sel yang membina tissue, kemudian membina otot dan organ. Begitu juga dengan darah, terbina dari berbillion sel darah merah, sel darah putih, dan sebagainya. Dikatakan sel dalam badan kita akan diganti lebih 300 billion sehari dan 200 juta setiap minit. 

MACAM MANA RASA VIVIX ?

Selalunya orang takut nak makan makanan tambahan ni. Mental dah fikir, mesti pahit dan tak sedap.
Tapi rasa vivix Shaklee ni memang sedap. Macam ribena pekat tu, manis manis masam.


PANTANG LARANG VIVIX SHAKLEE

1. Simpan dalam ruangan chiller peti sejuk sebab Vivix tak ada bahan tambahan yang akan mengekalkan kualiti dia. Semua bahan dan kandungan dalam Vivix adalah semula jadi dan bukan sintetik so memang kena simpan dalam peti ais.

2. Lepas makan vivix, pastikan minum banyak air. Semua produk Shaklee memerlukan kita minum air sebanyak 2-3 liter sehari. Ini penting untuk kesan dan penyerapan maximum.

3. Ibu mengandung tak boleh ambil Vivix Shaklee. Kalau you ambil Vivix untuk Kesuburuan, once hamil jer terus berhenti ambil Vivix Shaklee ya. Boleh menyebabkan keguguran. Jadi, ambil supplement Shaklee untuk kehamilan pula ya. But husband you boleh teruskan macam biasa tau.

4. Jauhi daipada kanak-kanak. Sebab takut nanti dia ingat minuman sedap lepas tu dia minum habis. Lagipun Vivix hanya untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas sahaja!

5. Ibu yang breast-feeding anak juga tidak boleh mengambil Vivix. Sebab nanti rasa susu berbeza and anak you tak nak minum dah susu badan. Tak apa boleh gantikan dengan Set Penyusuan Shaklee, lagi elok untuk breastfeeding mummies, lebih segar lebih sihat and susu pun pekat dan banyak.

Itu kalau anak you masih menyusu badanlah, kalau tidak selepas habis makan Set Pantang Shaklee, dah boleh nak makan Vivix macam biasa. :)


ADA KESAN SAMPINGAN KE MAKAN VIVIX NI?

Kawan kawan pernah dengar tak healing crisis? Ok, healing crisis ialah kesan yang keluar apabila makan sesuatu product untuk penyembuhan atau membersihan dalaman badan kita.

Kesan yang macam mana tu? Ia bergantung pada setiap orang. Tak semua orang akan kena healing crisis ni. Antara healig crisis yang mungkin anda akan alami adalah :

·         Rasa pening
·         Loya
·         Badan terasa panas
·         Letih
·         Rasa nak demam

Ini healing crisis ya bukan kesan sampingan. Ini adalah tanda badan kita sedang cuba menyesuaikan diri dengan product Shaklee yang kita baru consume. Kesan ni pun sekejap ajer, lama-lama dia akan hilang sebab toksin dalam badan kita pun semakin berkurangan dengan pengambilan supplemebt Shaklee ni.

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE :

TESTIMONI VIVIX UNTUK BERHENTI MEROKOK


TESTIMONI VIVIX UNTUK PERIOD


TESTIMONI VIVIX UNTUK KANSER OVARI



TESTIMONI VIVIX UNTUK DARAH TINGGI


TESTIMONI VIVIX UNTUK KESUBURAN


TESTIMONI VIVIX UNTUK BERHENTI MEROKOK



TESTIMONI VIVIX UNTUK KENCING MANIS




Banyak manfaat Vivix Shaklee kan? Kebanyakannya berkaitan dengan penyakit yang berbahaya!
So any question yang you nak tanya mengenai Vivix and lain-lain supplement Shaklee boleh terus whatsapp Aisyah ya, saya akan reply as fast as possible :)




Thank you for reading!

No comments:

Post a Comment