Searching for ......

Thursday, December 15, 2016

DTX SHAKLEE UNTUK KESIHATAN HATI

Assalam and hai semua :)

Kali ni Aisyah nak berkongsi tentang satu lagi produk Shaklee iaitu yang menfokuskan mengenai kesihatan hati. Yes kesihatan hati memang selalu dipandang remeh oleh kita sebab memang jarang juga kita jumpa orang yang ada penyakit hati, tak macam sakit jantung, buah pinggang, kencing manis, betul tak?

Sebenarnya, Apa Fungsi Hati?

1. Rembesan Hempedu

Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; ia berfungsi memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil. Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak; A,D,E,F,K dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukar Beta Karotena kepada vitamin A.

2. Bertindak Sebagai Detoksifikasi   shaklee DTX

Metabolisme protein dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia, yang akan didetoksifikasikan oleh    hati. Hati mengawal metabolism protein.

3. Mengawap Paras Gula dalam Darah  

Dengan menukarkan tiroksima – hormon tiroid, ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi    oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme. hati mewujudkan GTF (faktor tolenrasi glukosa) dan kromium serta glutation.    GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan    dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga.    Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin, dan insulin.shaklee DTX

4. Penting dalam Metabolisma Lemak  

Penting di dalam sintesis lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein,    dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Yang mana,makanan berlebihan akan ditukarkan    kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Dalam ramai-ramai manusia, mesti ada yang mengalami masalah hati. And yes kita yang sihat ni pun sebenarnya kena take note and ambil langkah pencegahan.




Macam mana nak tahu someone tu ada masalah hati?

Beberapa pakar perubatan mengatakan, kerosakan atau masalah hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun, ada juga gangguan organ hati yang dapat dilihat dari bentuk fizikal seseorang.

Berikut adalah bahagian tubuh yang menunjukkan ada masalah hati,

·         Lingkaran gelap pada mata

Lingkaran gelap pada atas dan bawah mata berkaitan dengan kerosakan organ hati. Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahawa lingkaran hitam di sekitar mata hanya bentuk kelelahan tubuh. Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah satu tanda bahawa seseorang mengidap penyakit hati.

·         Mata berwarna kuning

Mata yang berwarna putih akan berubah menjadi kuning. Ini merupakan tanda agar kita harus segera melakukan pemeriksaan perubatan.

·         Perut menjadi buncit

Perut yang membesar tetapi tidak mencerna banyak makanan merupakan tanda dari gangguan organ hati. Sebabnya perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerosakan di hati.

·         Bau mulut yang menyengat

Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini berkait dengan faktor kelebihan amonia yang dihasilkan dalam tubuh.

Jadi, macam mana DTX Complex Shaklee membantu menjaga kesihatan hati dan membantu pesakit kerosakan hati?





Let me explain :) DTX Complex Shaklee mengandungi ekstrak semulajadi bahan di bawah:
·         
Biji ‘milk thistle’
Digunakan di Eropah sejak 2000 tahun lagi
Merupakan bahan utama dalam DTX
Mengandungi ‘Silymarin’ yang berfungsi sebagai antioksida
·         
Biji schizandra chinensis
Menghalang Toksin berada dalam badan
Menggalakkan protein sintesis yang mana ia menggalakkan pertumbuhan sel – sel baru
Mengandungi Antioksida
·         
Cendawan Reishi
Digunakan secara tradisional sejak 4000 tahun dahulu di China sebagai sumber antioksida
·        
Dandelion
Kaya dengan Vitamin A, B, C, D dan zat besi
Mengandungi ‘Cynarin’ yang melancarkan pengaliran hempedu
·         
Kunyit
Mengandungi ‘Curcumin’ yang berfungsi untuk mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu
·       
  Ekstrak artichoke
Mengandungi ‘Cynarin’yang melancarkan pengaliran hempedu sekaligus  membantu mengekalkan aliran hempedu yang normal

Jadi, jika anda nak jaga kesihatan hati or mungkin anda memang ada masalah hati, why not cuba this product? Kita berusaha Allah yang bagi sihat betul tak? So jangan putus asa and ambil langkah berjga-jaga setiap masa.

Jika anda ada soalan mengenai DTX Complex Shaklee boleh terus contact saya Aisyah 011-33099034 ya :)

Thank you for reading! :)


No comments:

Post a Comment