Searching for ......

Wednesday, December 28, 2016

Phytocol-ST Shaklee Bantu Menurunkan Kolesterol Secara Sihat!

Assalamualaikum semua :)

Untuk entry kali ni Aisyah nak share mengenai kolesterol dalam badan kita. Biasanya masalah kolesterol ni dirisaukan oleh golongan 30 tahun ke atas la kan. Budak-budak umur 20 tahun jarang risau mengenai kolesterol ni betul tak?

Tapi tak salah kalau kita jaga dari muda kan. Kena hati-hati juga sebab pemakanan kita hari ni tak sama dengan pemakanan mak bapak kita zaman dahulu kala. Kita sekarang yang muda-muda ni pun ada risiko kena serangan jantung or obesiti if kita tak jaga elok-elok. Nak –nak yang women lah kan sebab kita anak mengandung dan nak melahirkan anak. Tahap kolesterol penting tau sepanjang proses pregnancy nih.

So jom kita berkenalan dengan PHYTOCOL-ST ya!

PHYTOCOL-ST ni product baru Shaklee tau tahun 2014 :) 


APA ITU PHYTOCOL-ST SHAKLEE?

Phytocol-ST ini adalah makanan tambahan yang berasakan sterols dan stenol. Dan ia adalah bertujuan bagi mengurangkan kolesterol jahat dalam badan secara semulajadi. Ia tidak menggunakan sebarang bahan kimia ya.


APA PULA PHYTOSTEROL, STEROLS DAN STENOILS NI?

·         Phytosterol ni adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam plant cell membranes. Ia menyerupai kolesterol dalam badan manusia.

·         Dan apabila kolesterol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan kita.

·         Plant sterols dan stenols ni akan menghalang kolesterol jahat (LDL kolesterol) dan akan merendahkan kolesterol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang mana ianya boleh menyumbatkan salur darah.

APAKAH TANDA-TANDA  KOLESTEROL TINGGI?

Seseorang yang mempunyai tahap kolesterol yang tinggi kebiasaannya akan mengalami tanda-tanda berikut :
·         Sering berasa kebas-kebas pada kaki.
·         Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
·         Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
·         Sering berasa sakit kepala.
·         Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.
·         Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit.
·         Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.
·         Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat.

BAGAIMANAKAH PHYTOCOL-ST SHAKLEE BERFUNGSI?

  • Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.
  • Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita.

APAKAH KEBAIKAN DAN MANFAAT PYHTOCOL-ST SHAKLEE?

  • Membantu menghalang penyerapan kolestrol dalam darah dan menurunkan paras LDL. Disarankan 2000mg fitosterol setiap hari, 30min sebelum makan makanan berlemak.
  • Jika diambil secara konsisten, paras LDL menurun sebanyak 10% dan risiko serangan jantung berkurang sehingga 20%.
  • Memperbaiki imun sistem. Fitosterol akan meningkatkan keaktifkan T1 dan kurangkan keaktifan T2. T1 yang kurang aktif menyebabkan mudah dijangkiti penyakit. T2 terlalu aktif menyebabkan alergi, kulit kering dan gatal, arthritis dan sebagainya.
  • Meningkatkan keselesaan sendi.
  • Membantu merangsang penghasilan insulin.
  • Mengurangkan simptom prostate membengkak seperti kerap buang air, tidak boleh mengawal air kencing, air kencing berkurangan dan sebagainya.

APAKAH KEISTIMEWAAN PHYTOCOL-ST SHAKLEE BERBANDING JENAMA LAIN?

·         Dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
·         Fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras ldl kolestrol
·         Mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
·         Kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh nih
·         Tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan

SIAPAKAH YANG MEMERLUKAN PHYTOCOL-ST?

Individu yang mempunyai tahap koleterol yang tinggi dan mahu cara yang semulajadi untuk menurunkan kolesterol mereka tanpa menggunakan dadah.

Jadi, for those yang nak jaga tahap kolesterol, nak turunkan kolesterol, nak jaga kesihatan jantung atau nak bagi parents hadiah supaya masalah kolesterol dapat dikurangkan, boleh contact Aisyah terus and dapatkan PHYTOCOL-ST cepat tau!



Thank you for reading!

No comments:

Post a Comment