Searching for ......

Wednesday, December 16, 2015

Certain Day Talking : My Rutin In 40 Days

Assalamualaikum

Ok jom sambung entry lepas ❤️
So ceritanya sekarang adalah aku duduk rumah mertua selama 40 hari... 
Kalau korang korang mesti fikir--- haa dok umah mertua? Ngeee takutnyaa.. Aku pun memula dulu haha. Tapi Alhamdulillah aku gembira dan selesa duduk sini.. Keluarga mertua dah macam keluarga aku sendiri.. Cuma bezanya aku kena pakai tudung kat sini.. Tu jer.. Yang lain lain sama Alhamdulillah ❤️

Apa yang aku buat sepanjang cutiku? 
Ok memandangkan ummi and abi kerja setiap hari.. So aku tolonglah dalam pengurusan rumah.. Senang je kerja aku -- masak, basuh kain, lipat kain, kemas rumah sikit2, tengokkan adik2.. Itu jer.. 

Tapi kekadang mood tengah malas aku tinggal je tak buat hahah. Tapi ok je esok boleh buat lagi hehe.. 

So far Alhamdulillah ❤️ Aku seneng duduk di sini. 

Pepagi abi belikan nasi lemak. Ibrahim buat air teh.. 

Area jam 7.20 pagi macam tu ummi abi gerak gi tempat kerja. So aku pun berehat jap ah malas nak buat keje awal sangat.. Hehe. Mood dah datang nanti aku start la basuh baju ke kemas rumah ke. 

Area kul 10-11 pagi aku makan nasik lemak yang abi beli tu.. Pastu masak tengah hari kul 12 macam tulaa. Lepas zohor makan ngan adik adik dan sambung kerja kalau nak sambung. Petang biasanya settle kan kain2, maghrib tunggu ummi abi balik. Siaplah sehari aku.. Hehe. Senang je kan.. Oh ye malam layan ummi nak tengok movie. Dah siap. 

Alhamdulillah setakat aku duk sini selama beberapa minggu ni dah dua kali gak lah aku dapat jalan2 shopping hehe. Macam2 jugak aku dapat beli. Seronok gak sebab macam dapat gaji heehee. 

So hari ni aku tak tau nak start bila. Yang penting hari ni kena basuh baju sebab semalam tak basuh haha. Hari ni jugak aku kena tunggu posman hantar barang shaklee ku. Lama tak beli shaklee kan? Yelaa shaklee tahan lama.. Dan banyak dalamnya. Jimat.. Sekali aje beli mahal lepas tu senang dah..

Shaklee kat rumahku dah habis. Dalam rm300 jugak lah kali ni habis beli shaklee.. Hehe. 

Kali ni aku beli vitamin c sustained released, vita-lea, b complex, ostematrik.

Ok itu ajelah untuk hari nih ❤️

Thank You
For the pleasure of Allah
Assalamualaikum 





No comments:

Post a Comment