Searching for ......

Monday, May 27, 2013

Resepi Aiskrim Horlick Mudah!

Assalamualaikum cuti semester yang menakutkan.
Kehkehkeh,

Menakutkan bagi aku lah sebab kena tukar kos minor.
Nak termuntah-muntah tau aku fikir pasal ni.
T.T

Tapi takpe,
Cuti pun sudah bermula.
Apa kata kita mulakan cuti dengan benda-benda yang best.

Contohnya mencuba resepi baru. :D
Orito pren.
Kali ni aku nak tunjuk skill aku buat sekerim.
N bukan calang-calang sekerim tau.
Ni setaraf dengan sekerim baskin robin yang mahal gilau tu (walaupun aku tak pernah rasa :3)
Dan setarap jugak dengan sekerim kat McD tu.

Ni kot sekerim McD tu.
Aku pun kurang pasti sebab tak penah beli. 

Kenapa aku buat sekerim holik ni?
(sebenarnya bunyi dia aiskrim horlick tau. malas type.-..-)

Sebab sebelum cuti hari tu aku ada ter'rasa,
Acehh, TER..
terasa kawan aku punya sekerim.
Dia beli kat McD.
Alaa, aku tak penah rasa.
So pastu aku berazam lah nak beli kan...

Sekali tanya kawan sana sini seeeeeemua tak kasi.
Sebab boikot.

Aku pun kuciwaaa lah kan
Sebab aku nak makan sekerim je. T.T
Tapi takpelah..
Aku tahan lah demi anak-anak angkat aku kat Palestin. :')

Bila balik rumah,
Aq search lah internet.
Cara-cara membuat aiskrim.

Wuuuuu jumpaa wuuuuu...
Senang lak tu.

Berikut adalah bahan-bahannya :)


1 tin susu pekat
1 tin susu cair
1 sudu omelett aku tukar dengan tepung penaik :3
1 biji telur ayam

Cara :)
Sebenarnya kita kena mx dia guna mixer cam biasa lah kan.
Tapi sebab aku malas, aku blender je semua tu.
Hihihiii.
Mudah dan kreatif :3


Dalam 15 higga 20 minit.
Hentikan blender tu
Pastu letaklah horlick banyak sikit biasa rasa ala ala McD punya tu..

Pastu masuk dalam bekas,



Then siap. :D
Boleh lah masukkan dalam ice box untuk bagi dia mengeras.



Silalah cuba kalau teringin.
Tapi aku tak pastilah nanti nak lagi ke tak. hiihii

For the pleasure of Allah. :)
Thank You!
Bye.

No comments:

Post a Comment