Searching for ......

Tuesday, May 28, 2013

My Activities Before Mid Sem

Assalamalaikum.

Sebelum cuti sem ni banyak jugak tempat menarik sempat aku lawat area Bangi ni.
So, aku nak masukkan lah dalam blog ni supaya ia kekal dalam ingatan.. 
Kenangan. Heee
Since it is my blog, so up to me lah, kan kan kan. :p

Suka baca, tak suka tinggal. 
Kerreooo?

Why do I like studying at Bangi?
Because tempat kita dekat dengan macam-macam tempat menarik.
Yelah, bandar kan..

Say Alhamdulillah. :)

Ada je kawan aku yang kata,
“Alah, baik pergi tempat-tempat semula jadi macam pantai ke air terjun ke bla3”..

Yes, betul jugak tu.
Tapi bagi aku kan, dah alang-alang aku duduk kat bandar ni baik aku try pergi semua tempat selagi mampu..
Mana tau nanti dah tua teringin..
Pengalaman kan.. :p

Bagi tempat-tempat semula jadi pulak, 
Aku suka pergi dengan family.
Better lah aku rasa.
So, aku rasa nanti aku dah ada family sendiri, 
Aku nak paksa husband aku bawak pergi pantai or air terjum tiap tiap bulan. Hihiiii

So, berikut adalah gambar. Heheee. 
Sekeping dua ajelah ye..

Tapi gambarnya tak ikut kronologi cerita pun.
Aku hantam saja.


Ini merupakan kolam renang di Uniten. 
Aku suka duk main air kat sini sebab tak ada orang. 
*gaya cam pandai jek berenang :p
Hehehe. Kami sekelas suka memanfaatkan kolam renang ini.
Memang tak ramai lah.
Nak lebh 3 pu  susah tau.
Maka, kamilah yang memeriahkan kolam renang ini.. :)

Then, bayaran bagi orang dalam and luar lain tau..
Berminat? Silalah datang.
Air, bilik mandi and tandas pun bersih. 
Kawasannya pun luas.

Sesiapa nak pergi, sila ajak aku. 
Aku suka main air.
Harap maklum. :p


Okay, ini kat PWTC. Pameran buku.
Tu Tun Mahathir. Nampak tak? heee
Saja tangkap, buat kenangan.. :p
Disebabkan aku tak dapat join rombongan IPG , so kena pandai-pandai hidup lah pergi sendiri.
Alhamdulillah, ada kawan yang suka je nak jenjalan.
Thanks guys. :D


Kat sini jugak aku dapat kad KTM 1Malaysia.
So, kalau aku naik KTM, aku bayar separuh je laa. :p
Siapa cumburu, bolehlah pinjam kad aku. 
Aku kasik, jangan risau. hihiii

Tujuan gambar ini diambil adalah untuk memperlihatkan kecantikan suasana matahari terbenam sebenarnya.
Tapi nampaknya ia memang cantik jika dilihat oleh mata dan kepala sendiri lah kan kan?
Kalau tangkap gambar tak nampak sangat..
*Atau disebabkan camera two point o aku?... errr..
Ini adalah suasana di Masjid Putrajaya ketika maghrib. :)
Aku buka puasa 1 Rejab tak silap aku, kat sini.. 
Howsweetsss :3


Then, gambar2 bawah ni merupakan sebahagian bahagian Hotel Averly. 
Terletak bersebelahan dengan Alamanda.
Time ni ada Program guru cemerlang gitulah..
Kami dijemput. 
So, memang tempat dia sangat cantik.
Mungkin sebab baru kan..
Wuuu suka akuu.

Kombinasi warna dia menariklah aku rasa.
Pandainya pereka dalaman hotel ni.. T.T

Cuba tengok dindin dia. 
Boleh main cak cak you.. :3
Cantik.. <3

Ni part lain pulak..



Okay, ni dah masuk part makanan.
And aku tau, raaamai lagi kat luar tu yang dah biasa makan benda yang aku nak tunjuk ni.
Let me lah.. :p


Ni kat Alamanda. Nama kedai dia aku lupa laa..
Terletak kat area tempat solat Alamanda tu.
Aku nak try makan ala ala Korea yang masak kat tengah tengah meja tu..
Aku tengok orang Korea makan macam best je.
Hehehe.
Kesimpulan aku  pas makan : biasa jelaa..
Kalau teringin, try jelah..
Pastu kalau suka, pergi makan lagi..
Aku tak nak lah..
Baik aku makan nasik lauk telur campur kicap. nyum nyum <3
Lagi pun,,
Savee.. :p

Ingat tak aku cerita tentang sekerim McD yang horlick tu?
Haa, ni time kat IPG, dah teringinnnn sangat sangat kan.
Adalah hamba Allah yang sangattt baik hatinya telah membelikan sekerim yang besar dan juga cornflakes, untuk dicampur dan dimakan bersama, seperti sekerim McD tu.
Wuuuu, aku sangat suka okayy, dan sangat suka. Serius suka. T.T


Cake ni memang tiptop. 
Walaupun dia bukan dari Secret Recipe, tapi aku rasa cake ni laaagi sedap dari Secret Recipe.
Sedap dan tak muak okay..
Heheee, cerita nak real kan.. Memey ah.
Harga pun tak mahal sangat tau.
Aku beli kat Midvalley.
Kat tempat sesak sesak orang keluar masuk pasar raya tu. 
Serius sedap.
Kalau teringin nak makan cake, belilah. ;)


Ni ice cream Secret Recipe.
Mahal wuu.
Kecik Cetoet aje tu RM3 lebih wuuu.
Tapi nak try kan..
Pasni tak delah teringin ke apa..
Tapi serik aku tak nak beli lagi.
Save..
Bhahahaha :p


Sorry lah guys.
Aku suka tulis. Aku tulislah.
Siapa tak suka baca, just ignore.

Konklusinya.
Makanan ni semua aku takdelah selalu beli.
Aku rasa ni first and last kot.
Malas lah aku perabis duit kat makanan tu lagi.
Hehehee.
Kalau try try je aku tak kisah.

Haa, siapa baca teringin boleh lah gi try yep.
Mana tau puas hati. :)

For the plesure of Allah.

Bye.
Thank You!

No comments:

Post a Comment