Searching for ......

Tuesday, May 28, 2013

Korean Drama Review : BIG

Assalamualaikum.

Biasalah, cecuti gini aku suka cerita pasal drama korea yang aku dah tonton kan.

Dan kali ni aku nak cerita mengenai cerita Big.
You know big?
Yauu, besauuu.
Aku pun tak dapat tangkap nape dia bagi tajuk dia big.
Apakah kesinambungannya dengan cerita itu, aku pun tak dapat rungkai.

Ni cover dia. 
Atas tu Yun Jae dengan Di Ran.
Bawah tu doktor yang suka Yun Jae and dia juga penggoda tegarrr.
Sebelah dia Ma Ri. Pencinta setia si budak Kyung Jun <3
Last but not least, Kang Kyung Jun. 


Cerita bermula dengan kisah cinta seorang guru bernama Gil Di Ran dan seorang doctor bernama Seo Yun Jae.
Okay, mereka memang saling mencintai. <3 <3 <3 macam biasalah.

Tetapi, awal-awal cerita lagi penonton telah dikelirukan dengan perangai si Yun Jae ni. Dia cintakan si Di Ran tadi, tapi perangai dia pelik sikit. Entah.. Macam layan tak layan gitu lah..

Then satu lagi watak lelaki muncul, bernama Kng Kyung Jun. Sangat comel okay. 
Sebab dia budak jelaa.. Heheee.
Budak ni takde parents and biasalah . . .kurang kasih sayanglah kan..
So, perangai dia macam biasa lah yang kita jangka.
Degil, ikut suka dia, tapi feeling. Haaa.

Cerita ni ala ala 49 days.
Dia main tukar tukar roh gitu.
So, satu kejadian telah berlaku yang menyebabkan Yun Jae dan Kyung Jun kemalangan seterusnya telah bertukar roh di dalam sebuah lautan yang besaaaaauuu. Ngeeeengeeeengeriii.

Pahtu, bermulalah kisah cinta antara budak lelaki bertopengkan lelaki dewasa dengan cikgu dia.
Sweet tak ek? Entah lah.. Yang penting aku suka sebab gaya cikgu ni caring  macam kakak dengan adik gitu. 

Tapi kan lagi best kalau ia letak je muka Kyung Jun berlakon. :3
Sebab dia muka baru kan. So mesti lagi best. Hehee.


Pastu best lah konflik dia...
Bila dia kawin dengan perempuan lagi tua dengan dia kan..
And bila dia kena kerja sebagai doktor pulak..

Pahtu misteri pulak part tukar tukar roh tu..
Rupanya diaorang ada special connection laa.
Adi beradik rupanya. 
Tapi bukan adik beradik biasa.
Dolu-dolu si Yun Jae kecik dia sakit.
So, untuk baikkan sakit dia, mak dia kena lahirkan sorang anak lagi.
Tapi masalahnya mak dia tak boleh lahirkan anak lagi.
So, benih tadi dia pindah kat sorang perempuan lain..
So, kiranya kelahiran Kyung Jun memang tak dialu-alukan langsung. 
isk isk sodehnya dik...

si Kyung Jun

Alaaaa... Malasnya aku nak cerita..
Siapa minat tengoklah senirik.

Aku stop lah. heheeee..

For the pleasure of Allah. 
Thank You!
Bye.

No comments:

Post a Comment