Searching for ......

Thursday, February 9, 2017

KELEBIHAN SHAKLEE DAN JADI AHLI SHAKLEE

Assalamualaikum..

Saya mula tertarik nak join bisnes Shaklee setelah saya sendiri mencuba Vita Lea dan Energizing Soy Protein Shaklee. I admit, memang semua produk daripada Shaklee sememangnya superb! Kemudian saya mula berjinak-jinak dengan Vitamin C, B Complex, GLA Complex, Vitamin E, Alfalfa, dan banyak lagi sebenarnya. Yelah saya join Shaklee dah berapa tahun kan. Kebanyakan vitamin Shaklee saya dah try. Sebab memang saya suka dan confident bila saya sendiri kaji, belajar, tahu dan ada pengalaman dengan supplements Shaklee.

Recently I received a lot questions mengenai macam mana nak start berbisnes dengan Shaklee. Antara yang saya dapat adalah :

Susah tak bisnes Shaklee nih?
Banyak ke income boleh dapat?
Macam mana sistem Shaklee nih?
Berapa yuran keahlian?

Apa kelebihan Shaklee dan kenapa saya memilih Shaklee?

1. Shaklee adalah syarikat vitamin yang telah lama berada dalam pasaran. Produknya yang asli dan semula jadi membuatkan saya tertarik untuk mencuba, kemudian ditambah pula produknya yang  memberi kesan yang positif pada taraf kesihatan saya dan keluarga.

2. Shaklee merupakan antara syarikat MLM yang adil. Once dah bergelar leader (bermula dengan tahap Supervisor) bermakna kita dah break away dari upline kita. Oleh kerana Shaklee tidak mengamalkan skim piramid, maka bonus kita dibayar mengikut usaha yang kita letakkan. Dalam Shaklee pendapatan kita boleh melebihi pendapatan upline apabila kita berusaha dengan lebih baik. Bukan sahaja pendapatan, malahan kita mampu melangkaui pangkat upline kita sekiranya kita rajin berusaha.

3. Bonus dibayar tidak melalui upline atau mereka yang sponsor kita tetapi direct dari syarikat. Bonus juga diberi dalam bentuk tunai. Tidak perlu downline untuk mendapat bonus dari syarikat.

4. Harga produknya sangat berpatutan dan setanding dengan kualiti yang kita dapat. Produk asli dan semula jadi terbukti apabila tiada silica gel di dalam botol vitamin Shaklee.

Apakah kelebihan menjadi ahli Shaklee?

Ada juga yang nak join Shaklee sebab nak makan sendiri aje, tak minat untuk berbisnes.. Boleh, tiada masalah. Kalau jadi ahli je, apa yang anda akan dapat?

1. Boleh membeli produk dengan harga ahli (semestinya lebih murah) dan automatik anda mengumpul point anda sendiri.

2. Jika anda capai point yang tertentu melayakkan anda menerima bonus dalam bentuk cash tanpa perlu ada downline.

3. Jika tiba-tiba anda berminat untuk berbisnes untuk tambah side income atau untuk full time bisnes, anda boleh beritahu saya dan saya akan mula ajar anda mengenai bisnes Shaklee. Saya menyediakan online coaching yang khas melalui personal group saya sendiri, biasanya class through online kat Whatsapp. So maksudnya anda boleh pilih, anda nak atau tak nak berbisnes. Dan anda juga boleh pilih bila bila masa untuk mulakan bisnes, sekiranya mahu, tiada paksaan. Yelah mungkin sekarang anda hanya nak makan sendiri, mungkin masa akan datang anda nak berbisnes. Ya silakan. Just inform me and I will guide you ok?

4. Shaklee menawarkan Cash, Car (bonus kereta) dan Convention (local dan International-Umrah bagi yang beragama Islam) untuk semua ahli Shaklee dengan syarat tertentu.

Yuran keahlian Shaklee

Pendaftaran ialah RM80 (termasuk pos untuk member kit ke alamat anda). Selepas mendaftar anda terus boleh beli product Shaklee dengan harga ahli dan anda boleh terus mula berbisnes.

Tidak Perlu untuk Maintain points dalam Shaklee

Sekiranya anda join Shaklee cuma nak makan sendiri, tak perlu maintain points. Melainkan anda mahu memulakan bisnes dengan Shaklee, anda perlu dapatkan points tertentu dan maintain points tertentu untuk layak dapat bonus. Tapi kalau cuma makan sendiri, share dengan saudara-mara, tak perlu risau nak maintain atau minimum purchase.

Take note ya, tak perlu maintain points atau wajib membuat pembelian untuk maintain sebagai ahli, sebab pendaftaran adalah seumur hidup.

Perlu tak stock untuk bisnes? Macamana kalau HQ/Branch jauh?

Jawapannya boleh kalau anda nak simpan stock dan boleh juga kalau tak mahu. Tapi kalau susah atau tak perlu simpan stock pun sebab Shaklee akan hantarkan barang customers direct daripada HQ apabila kita order melalui laman web Shaklee. So senang je kan? Promote promote lepas tu ada customers order, kita just click click click and esok Shaklee akan hantar pada customer anda. Tunggu dalam 2 hingga 3 hari kemudian sampai!

So for those yang berminat ingin menjadi ahli untuk makan sendiri atau pun jadi ahli untuk tujuan berbisnes, boleh contact saya :

Aisyah Siddiqah
Email : siddiqahsariff@gmail.com
Whatsapp: 011-33099034

Thank you for reading! ❤️

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment