Searching for ......

Saturday, February 28, 2015

Mari Bersyukur Dengan Apa Adanya Kita..

Assalamualaikum

Aku rasa baik juga kalau aku mencoret2 di kala ini. Sementara masa tidak mengejar-ngejar aku seperti orang mabuk cinta yang merindui orang yang dicintainya, sambil2 dibuai dengan lagu2 hindustan yang begitu menusuk kalbu romantis aku ni ye dak? (╯3╰)
Alhamdulillah hari ni cuti dan begitu banyak masa terluang. Dari pagi ni aku baring tak bangun2. Teruk juga aku ni ya.

Kehkeh.
Takpe dimaafkan.

Hidup ini sebenarnya terlalu banyak benda yang perlu kita syukurkan. Kau bersyukur jadi kau,  aku bersyukur jadi aku. Jadi bila kita sibuk dengan bersyukurnya nikmat yang Allah berikan ini, kita tiada masa nak meng-aduh pun tentang kesakitan, keperitan dan kesusahan yang kita alami.
Contoh yang paling simple adalah seperti aku yang berbaring di atas katil daripada tadi ini.
Allah memberikan aku masa yang lapang sehingga aku berasa kebosanan tidak bersyukur. Allah berikan aku ketenangan fikiran dan hati. Walaupun banyak assignment dah dapat tapi wat lek dek je macam tidak ada pape yang berlaku. Pagi tadi pula, Allah mengejutkan aku untuk menunaikan solat subuh.

Nikmat manakah yang kau ingin dustakan wahai si hitam muka berbelang aisyah assiddiqah?
Jika kita selalu ingat yang kita perlu bersyukur maka tidak lah kita selalu meminta minta pada makhluk. Kita akan rasa cukup aje dengan apa yang kita ada.
Kalau kita tak berjaya lagi mendidik hati kita untuk sentiasa rasa cukup dan bersyukur, maka selalulah tengok orang yang lebih susah,  orang yang lebih diuji daripada kita. Insyallah kita akan terdetik rasa syukur menjadi kita pada ketika itu.
Bersyukurlah selalu, bersyukurlah sentiasa, semoga Allah menambah2 lagi nikmat buat kita. Ameen..

Dil laga deya,
Meni tum sepia kareke v..
Tum sepia kareka..

For the pleasure of Allah
Thank you
Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment