Searching for ......

Sunday, November 23, 2014

City Hunter Review

Entry lama 

Assalamualaikum

Sepatutnya masa sekarang ni aku tengah study T.T
Tapi masalahnya mood tu tak sampai lagi. Jadi untuk mengelakkan tidur terlampau banyak yang akan mengakibatkan pening-pening lalat, better aku tengok cerita.

And cari punya cari maka aku pun pilih cerita city hunter. Aku rasa aku pernah buat review fasal cerita ni dulu. Tapi mana entah hilang.


Alooo smat ngat gambo ni sebab letak gambau pakcik tu. 
Dendam pakcik tu la bermulanya citer ni., 


City Hunter ni senanya citer lama. Aku dah ulang tengok untuk kali ke berapa tah, lupa dah. Tapi setiap kali tengok citer ni, aku mesti jatuh cinta.

Jatuh cinta lagi
Lagi lagi ku jatuh cinta

Kenapa?


Watak penting dalam gambar ni bagi aku dua lelaki tu je senanya. 
Watak Kim Na Na pun aku tak minat sebab macam takde function je untuk hero ni. Macam makin menyulitkan keakeadaan pulak ngee sorry director

Sebab bagi aku citer ni beeeeeeeest T.T

Kisah dia lebih kurang je dengan citer Arrow (tapi aku rasa arrow yang tiru city hunter grrrr). Cerita fasal nak menjatuhkan ahli politik yang jahat.

Nampak kan sekarang, rakyat dah bukak mata. Sampai movies pun fasal menjatuhkan politicians yang jahat. Maksudnya zaman ni dah ada ramaaai politicians yang jahat. Kita je tak sedar. Sebab tak ada hero yang boleh terbang2 macam Oliver Queen (citer arrow) ngan Lee Yoon Sung (citer city hunter) kot T.T



Aku tengok sekali je dah tahu dia ni laki tu. Sebab pakai tutup mulut je kan. Tapi dalam citer ni sume orang tak dapat tangkap siapaaa laki ni haha 

Tapi memang sedak ah citer CH ni. Aku memang puas hati tengok. Cuma aku tak suka watak Kim Na Na. Bukan sebab jeles ea dia jadi heroin sorry. Tapi sebab lakonan dia aku kureng suka. Entah la macam makin menyusahkan si hero ni nak buat kerja je -..- syirok u
Syirok tu tak suka.

Cerita ni fasal sorang budak yang dilarikan daripada maknya untuk melatih dia menjadi seorang yang tough dan power berlawan.

Dia dibesarkan kat thailand. Pandai producer citer ni pilih thailand untuk jadi tempat dia dilatih. Sebab kita tahukan thailand macam mana. Kalau tak tahu, bayangkan selatan thailand macam mana. Semuanya guna senjata api. Tembak sana tembak sini. Semua macam askar. Pastu bayangkan pulak citer ong bak. Scary macam tulah.

Tapi senanya budak ni tak tahu pun kenapa dia tak boleh hidup macam budak-budak lain. Kenapa dia tak ada mak. Kenapa bapak dia garang sangat. Kenapa dia kena train sebegitu kejam sekali. Dia tak tahu.

Sampailah budak tu besar, area umur 16 tahun gitu. Dia still tak faham. Jadinya, dia jadi remaja yang suka mengacau orang, suka cabut lari dari latihan bapak dia, ikut kepala sendiri, sebab dia power dah kan.

Satu hari, satu pencerobohan berlaku kat kawasan tempat tinggal dorang. Masa tu lah bermula berubahan dalam diri budak tu. Dia dah tahu tujuan hidup dia. Dia dah mula serius dalam misi dia. Dan segalanya bermula. 

Apa yang bermula? 
Tengok sendirik. 

So tu je lah maklumat mampu aku beri haha, lagi best tengok sendiri kot aku rasa. Jangan risau citer ni best ngat. Ok? :-)

Assalamualaikum 

No comments:

Post a Comment