Searching for ......

Thursday, June 27, 2013

Kebaikan Seaweed Untuk Kecantikan

Assalamualaikum you all.

Oh yeah.
Bersemangat bila cerita tentang kecantikan bagai.
Tapi bila nak suruh amalkan pui pemalas hahahah
Okay stop.

Nak dijadikan cerita bla3, ibu dan ayah pun pulang dari Sabah.
Alhamdulillah Allah permudahkan semua urusan.
Biasalah budak kan, bila orang balik rumah bawak beg besau besau pun dia sibuk selongkar cari barang or hadiah yang best best ^^
*Ek? Budak? Bolehlah..

Aku selongkar punya selongkar, maka terjadilah perbualan seperti berikut..

Ibu : Carik apa tu?
Aku: Apa apalah. Jajan ke..
Ibu: Ibu ada belikan hadiah special kali ni cuba buka . . .
Kina: Ibu, apa ni?
Ibu: Haa, tu laa. Seaweed..

WHACCCC? SEAWEED? OGOSHHH I WANT ITTTTT!!!

Hahaha
Kau tau tak, aku baruuu je usha blog blog orang, then jumpa blog ni. Dia cerita pasal seaweed gak? Fehhhhhh. Serius rezeki beb.

Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.

Maka, hiduplah aku dan Markonah pada hari itu sebagai orang yang saaaangat bahagia bhahaha

Memula kitorang dengar penerangan ibu.
And sebenarnya aku telah pun baca tentang seaweed ni dalam blog Lyana.
So bila dapat untuk sendiri punya pakai
Wuwuwuw exited tau titeww
So, aku telan semua jenis seaweed.
Ada hijau, ungu and kuning,
Tapi the most wanted sekarang ni yang colour purple.

This is yang colour kuning..


And ni colour ungu..
The most wanted yaw :p

Ni colour hijau.

Sebenarnya aku ada tangkap pic sendiri, tapi time aku tulis ni pic nya dekat laptop aku. And laptop aku pada orang. ouhhh belit

Ummm ummm,

Macam ni lah ye, aku nak terangkan sesatu apa khasiat dia pun aku tak reti sangat.
Bacalah sendiri dari blog Liyana ni.


Sebab aku tanya ibu sama je jawapannya ngan jawapan blog tu. Hehew
And macam tu jgak lah aku buat.
Semoga santek sesama la ek kita.
Ameen.. -feeling blessed :p

And untuk pengetahuan, kalau kak Lyana ni cool je makan seaweed ni, aku pulak sebaliknya. Aku dengan sedaya mungkin bersusah payah, bertegang otot, bertungkus lumus, bermati matian, and semua ber lah untuk menelan seaweed ni.. T.T

Aku rasa sebab aku buat dari proses awal kan, so aku nampak, rasa, pegang, bau dan semua semua tu lah yang menyebabkan aku agak payah nak telan.
Sekali aku nak telan 3456 kali aku nak termuntah.
Tapi setakat ni tak dibiarkan ia keluar dari mulut lagi lah, sebab membayangkan penat lelah aku memproses seaweed tadi muehehe.

Lagi lagi time duk IPG. Aku malas lah nak heaven macam kat rumah kan.
So aku campur je semua seaweed tu, jadikan satu.
Cukuplah terseksa sekali sehari. T.T
tapi aku tak tahulah effect dia apa nanti.
Kak Lyana kalah ke, atau kalah Kak Lyana. :p

Tapi serius benda ni bagus.
Ciptaan Allah kan..
Confirmlah..

And tak silap I kan, Simply Siti guna seaweed jugak kot.

Oh ye, ini sangat penting! JANGAN LUPA LETAK BEBANYAK PANDAN TIME MASAK OKAYY?
You all akan tau kenapa bahahahaaaaa *evil laugh

So, tu jelah.
Semoga bermanfaat lah ek :3

For the pleasure of Allah.

Bubyee.

Thank You!

2 comments:

  1. Dulu kak pon ada gak makan seaweed or rumpai laut ni kan. Memang bagus. Tapi sebab bab nak masak dia tu berejam2 jadi malas nak continue n lg 1 sebab dia just tahan sebulan saja n kalau tak habis dia rosak.. Dah discontinue dah. Orang kata yang hijau paling bagus. Sebab paling cepat kesan dia. Yg kak makan tu yg merah.

    ReplyDelete
  2. huhu.. kan kan.. sama lah sy.. dengan bau hanyirnya, memang tak tahan.. sy pun dah berhenti.. :D

    ReplyDelete