Searching for ......

Saturday, January 24, 2015

PISMP Semester 5 Is Coming!


Assalamualaikum

Alhamdulillah aku rasa entry ni tak lambat mana pun untuk mengewish aku supaya ok jerrr di tahun dan semester yang baru ini.

And alhamdulillah jugak aku dapat melalui dan memanfaatkan cuti aku dengan baik sekali walaupun ada juga lagho-laghonya.

Akhir tahun 2014 merupakan cuti panjang pertama bagi aku sebagai seorang isteri. Alhamdulillah. Tapi husben aku khuruj tabligh. Jadi tak lah aku cuti 2 bulan lebih tu dengan hubby full time. Aku kat Johor suami kat Teganu. Jauh kan kan. Hehe. Tapi its ok jer.

Ok ok cerita cuti dah habis ea. Mai kita masuk ke tahun dan semester baru dengan azam dan semangat yang baru jugak!

Hari berganti, masa berjalan pantas, dan akhirnya tahun ni aku sampailah ke semester 5 bagi ambilan PISMP (stand for Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan). Semester 5 ni dikira antara senior-senior jugaklahh sebab ada satu batch senior je lagi atas kami. Jadi, bila jadi senior ni semua benda dah makin mencabar. Mana ada lagi makin senior makin suka buli junior macam kat sekolah dulu. Tak main ah buli2 sekarang.

So antara cabaran sebagai senior sem 5 yang bakal kami tempuhi adalah :

  1.  KOT (stand for Kejohanan Olahraga Tahunan). Memang sem 5 yang kena handle benda ni sebab masuk dalam table-3 kami.
  2. Praktikum pertama. Praktikum IPG is very very tough I tot. ngeeeee ngeri nak bayangkan. Namun ALLAH jualah yang Maha Memudahkan. Ya Allah permudahkanlah urusan praktikumku dan kawan-kawanku. Ameen.
  3. Exam. Start sem ni exam dah tak macam exam2 yang lalu sempat nak study week, sempat nak bincang ngan kawan-kawan. Sem ni katanya habis praktikum terus exam. Ya Allah. Bantulah kami yang amat lemah ini huaaa
  4. Habis sem 5 masuk sem 6. Lagi lah taff huhu.

Tapi its okey. Kita masih boleh menggunakan senjata-senjata yang kita ada untuk menguatkan dan mengukuhkan lagi keyakinan kita terhadap persoalan –persoalan seperti –mampukah aku… boleh ke ni…. Huuuuaa cemana niii…. and so on.

Senjata kita kan doa. Doakan kan senjata kita.

So aku di sini ingin memohon doa dari kalian yang membaca semoga aku dapat lalui masa masa aku sebagai seorang student IPG KPI ni dengan baik dan cemerlang. I don no la why – tapi kalau aku jadik student je aku nak yang terbaik. Tanak yang biasa-biasa aje. Nak yang terbaik. Means doa yang terbaik. Ke semua orang cemtu hehe.


Okay wish me luck. I love my life. I love u too husben. Thank you Allah. And alhamdulillah.

And...... 
Me at sem 5. Matang tak ustajah? Tehee

Me is wearing ma own shawl design. I love it berry much koz i dont have to iron-nye. Never have to. 

And u know why, i like something simple. Like takyah buat pape hehe ^ω^

And i love myself more. Thank you allah. 

Thank you
For the pleasure of Allah.
Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment