Searching for ......

Tuesday, August 5, 2014

Baju Nikah / Tunang Untuk Disewa ! (updated)

Assalamualaikum semua.

Selamat hari raya maaf zahir batin untuk tahun 2014. Tahun ni raya pertama kita beraya dengan husband. Kita kahwin bulan Jun hari tu. 7 Jun 2014. Alhamdulillah dah 2 bulan kahwin.

So kita nak sewakan baju kahwin kita. Sebab? Sebab sekali je pakai. Sayang la sebab kos buat mahal. So better bagi orang lain pakai pulak. Sebab kita nak pakai balik memang idok le kan.

So jom kita tengok :)

VEIL 

Manik jahitan tangan. 
Warna pink cair.




contoh saya pakai :


Tengok veil kita tu. tu kalau dikembangkan. 

Labuh dia dari tepi :-)  ni pulak tak kembangkan. Kita letak kat belakang terus.. 


Tengok manik dia, cantik. Tersusun rapi. Masa gambar ni diambil, crown dah jatuh kat air terjun masa photoshoot. So tak nak nampak kosong, kita kedepankan veil ni and pinkan dengan jarum. Nampak cantik je manik2 tu kan kat atas kepala tu :-) 



Seterusnya baju Gaun Princess Jowo kihkihkih (name given by husband tingtong)

Gaun Princess Jowo


Baju gaun ni di design oleh saya dan adik saya Nur Sakinah. 
Hantar tailor 2 kali bagi nak kemaskan. 
Kami menggunakan 8 bulan untuk pastikan baju ni betul betul jadi cantik.
So baju ni sangat berharga la bagi aku. Aku nak pakai semulaaaaaaa T.T
Okay baju ni ala ala princess senanya nak dibuat. 
Tak tau lah korang nampak macam princess ke korang nampak macam aku pinjam baju orang kat atas tu haha sodeh T.T

Lagi gambar ,






Lepas tu ada baju jubah kembang warna pink belacan. Tapi baju melayunya kami tak sewakan. 

Jubah kembang sambal belacan 

Ni jubah kembang dan veil. Tudung tak masuk ya.. Sebab tudungnya susah nak pakai, so macam takyahlah sewakan.. 

Lagi gambar jubah kembang , 






Baju melayu putih untuk nikah pun ada. Tapi tak ada gambar sebab belum pakai. 

Baju melayu nikah 

Belum pernah dipakai ye yang ni. Sebab husband aku tak sempat tukar jubahnya hari tu. 

Warna putih. 
Saiz s lebih kurang
Tinggi dalam 167 cm


So ni je yang boleh kami tolong. Ada yang tanya nape tak jual terus? Sebab nanti kena hantar baliklah apa kan. 

Jawapan saya : 

Tak boleh dear.. Sayang baju2 ni semua..  And sebab aku yang buat sendiri baju2 ni, aku sayang lebih lagi lah.. Kalau boleh nak pakai hari2 baju mantin :p 


Ok. sebarang pertanyaan boleh wasap or mesej kita 0137711430 terima kasih :)



For the pleasure of Allah

Thank You
Assalamualaikum :-) :-) :-) 



No comments:

Post a Comment