Searching for ......

Thursday, July 24, 2014

Kenapa Rancangan Hari Raya Semuanya Sedih Ni?

Assalamualaikum.

Okay guess what? Petang ni aku balik rayaaaaa yeyyyyyhhh hehehehe
Balik raya. Pastu balik rumah ada apa?
Sebenarnya taka da apa pun.. sama aje..
Cuma happy hapy happyyyyyyy hihihi
Mungkin sebab kasih saying kot. :’)

So last day at IPG. Sedih sikit lah.. sebab sayang nak tinggalkan romadon kat IPG ni. Banyak kenangan. Huhu
Budak budak kelas ni ha lagi lah. Over excited woooo. Semua pakat pakai baju lawa lawa. Abes kelas pagi je cabut gi stesen bas. Bijoknye anak mak.

So kawan kawan, I wish u happy time hari raya. Ya kita perlu bergembira di hari raya. Sebab hari raya aidilfitri adalah hari untuk meraikan kemenangan kita berpuasa selama sebulan. Tak kan meraikan dengan kesedihan kan.

Yang terbalik kotnya sekarang ni apa tau dak. Cerita cerita kat tv semuaaaa pakat dok sedih sedih. Contohnya ea salam romadon terakhir la, dosa ibu lah, ampun tak terbalas la, dosa sebelum aidilfitri lah apa lah.
Eh lupa nak cakap, semua tajuk tajuk ni aku reka sendiri je, aku membayangkan tajuk tajuk cerita sedih je la mampu. Tengok aku tak mampu. Tak nak tengok pun.

Aku teringat masa kecik kecik dulu, cerita hari raya kelako kelako belako.
Start dari malam raya ada cerita mak timah balik raya lah, senario lari raya lah apa lah. Semua ni tajuk rekaan ye. 
Aku nak maksudkan begini, kan best kalau mood tengah happy kita tengok cerita kelako. Kan? Kan?

Ke aku je rasa gitu haha

So pada pandangan aku, di hari raya yang bahagia ini, di hari kemenangan ini, baiklah kiranya semua tv tv Malaysia menyediakan cerita yang ceria ceria, gembira gembira. Jangan la cerita sedih sedih. Tak semangat dn nak raya.

Maksud aku, bukan hiburan tau ni. Artis menyanyi nyanyi ke apa. Ni tak bagus. Laghaaaa
So, ini hanya lah pandangan seorang warga Malaysia. Jangan saman saya. Aaaa

Ok. Sekian. Assalamualaikum J



No comments:

Post a Comment