Searching for ......

Monday, June 15, 2015

Surat Dari Hati For Husband ( ditulis ketika cuti semester 5)

Assalamualaikum..

Ok hari tu dah baru buat entry fasal kami suami isteri keluar tabligh kan. Itu antara cerita cerita disepanjang cuti semester yang panjang walaupun cuti setengah tahun je pon.  Aah ek, panjangnya kan? Biasanya pendek. Inilah yang dinamakan rejeki..

First cuti hari tu kami balik Terengganu, naik flight. Bercuti di rumah mertua kejap aje. Area 4 hingga 5 hari. Lepas tu balik Johor sebab nak keluar tabligh 3 hari. Dan lepas keluar tabligh kami balik rumah nenek kat kota tinggi dalam dua hari. Pastu balik semula rumah ibu ayah sampai hari ni suamiku pulang ke bangi dahulu sobs. Inilah main ceritanya sebenarnya. Suamiku sudah pulang ke bangi, aku sorang di rumah huaaa.

Mungkin disebabkan cuti yang lama dan agak panjang (4 minggu) aku jadi terbiasa bersama-sama dengan suami di mana saja. Tu yang semalam bila dia kata saya nak balik bangi awallah saya rasa, hati aku dah tak tenang.  Makan tak kenyang tidoq tak lena. Aku rasa macam huaaaa nak kena tinggal. Padahal selama ni tak dodok sekali ngan suami pun. Entah lah nape.

Tak apalah. Aku sebenarnya kena faham, suami aku berkorban untuk aku dan anak anak kami nanti. Aku kena redha dan doakan. Insyallah bang, ika faham. Cuma biasalah mula mula. Pagi tadi sempatlah buat drama air mata sebelum keluar rumah selama 30 minit lebih kurang. Sian suami kena pokpok pokpok isteri ngade dia neh, Pastu dah puas nanges, aku berjanji dalam hati tanak nanges bila salam nanti. Tanak tanak!! Tapi bila tengok suami salam cium ibu, terus sedih balik. Meleleeeeh lagi.. aku salam suami, peluk, pastu suami cakap, dah jangan nanges nanges… huaaaaa I lagi sedih u cakap macam tuu la..

Ni pulak timeaku nulis ni masa tengah hari. Biasanya masa macam ni kitorang spend time together. Tapi buat kijo sendiri sendiri. Tadi aku tertidur, bila terbangun terus cari suami. Tadeee. Huaaaa nape sedih niii. Naseb baik ada dengar suami ibu ayah gelak gelak tengok sinetron. Terubat sikit rasa sedih dan sunyi. Ia bagaikan suara yang meminta aku kembali ke alam nyata. Oi bangun oi rilex la choiii. Camtu kot -..-

So sekarang aku sedang merilexkan diri ah ni. Positif ya isteri ilyas. (Hehe. I love that title). Yes im my husband’s wife.

Sekarang masanya untukku baca kitab –kitab yang bersepah dalam bilikku ini (banyak yang husband punya), dan dengar cakap suami. Baik abang.. After bye bye dengan suami tadi dia ada pesan, jaga amal. I was like hohemgiiii. Amal yang dia maksudkan tu banyakkk tahu?. Kalau suami aku takde, mampukah aku buat sendirian?? Ingat pulak pada pesan ibu, buat sesuatu kerana Allah, bukan kerana suami.. Ok baik ibu.. 

I miss my husband.. I miss the way he woke me up, (dengan cara mentibai aku sebab liat gila nak bangun sobs). tibai kasih sayang. tapi tegas. love love lovee it. 

I miss nak jadi penonton husband solat tajahud dan dhuha. Jangan jadi macam aku, jadi penonton aje rajin. Buatnya jarang.. insyallah bila suami takde ni, aku rindu dia, aku akan buat benda yang dia hari hari buat. Kan abang.

I miss the way my husband paksa I ngaji tiap –tiap pagi. Dengan cara tibai jugak kahkah. I love it. Dia je mampu buat. Tibai dengan hikmah kakaka.

I miss the way dia tak kasik aku tidoq pagi dengan macam-macam kijo dia bagi aku. Suruh  buatkan air panas lah, air madu lah, basuh baju lah, basuh kopiah lah, suruh buat sarapan lah,  merajuklah. And yang last tadi dia bagi aku artikel keburukan tidoq pagi haha. Paksa aku baca sampai habisss pastu buat muka ‘woiii jangan tidoooo la’ 

I love u suamii. Alhamdulillah walaupun susah gila nak suruh aku tak dido tapi Its work! Aku tak jadi tido hokeyyyy. Alhamdulillah. Esok dan hari seterusnya saya tanak tido pagi walaupun mengantuk gila dan takde keje nak buat sebab suami saya tak suka. Azam! Ameen!

I miss his face when he look at me.. T.T
I miss the way he hold my hand.. T.T
I miss everything about him.. Huaa

Hadoi apasallah masa tengan rindu tengah sedih rindu ni, ingat semua benda yang best best je. Ingatlah yang annoying annoyinggg! Uuwaaa. (sebab ada banyak jugak siri gaduh haha)
Tapi bila dah cinta, kita akan ingat pada yang manis manis. Yang pahit-pahit biarlah ia jadi pengajaran dan takyah lah diingat. Kan? Dan aku memang tak ingat sikit pun. Siriusss!

Aku rindu dengan lelaki yang tidak pernah kata tidak untuk bawak bini dia yang tak pandai drive ni ke mana mana yang bini dia nak. Bestnya kalau ada awak T.T

Aku rindu dengan lelaki yang tidak pernah kata tidak kepada apa apa yang aku teringinkan atau aku mahukan. Selagi boleh dia akan tunaikan.. Alhamdulillah.. 

Aku rindu nak keluar shopping ngan lelaki ini. Sebab dia kaki shopping gila gila. Aku yang penat layan kerenah dia. Kalau kitorag gi shopping, 99% tempat kami pegi adalah pakaian lelaki. Aku? Aku suka membeli kalau aku dah aim ok aku kena beli ni ni ni. Dia tidak. Dia suka membeli. I really miss the most time I tarik tangan dia keluar dari kawasan baju-baju or seluar seluar or dompet dompet and said, dah dah.. cukup dah tu nak apo lagi neh? Kihkih

I miss u husband. ( I tot u kena bagi I anak cecepatlah biar I belajaq berdikari sikit. Ayok I dah manja angat ngan youuuu. Acane nak buat??

Takpe. Biasalah tu. Proses kan.
Ok dah la.
I love u suami kerana Allah.

Byeee. I nak baca buku la tahzan. Sobsss haha

Gambaq se lah!



Alhamdulillah and thank you Allah for giving me this man in my life.
Pinjaman Allah.. 

Thank You and Assalamualaikum!

No comments:

Post a Comment