Searching for ......

Wednesday, September 4, 2013

Tazkirah Ketika Bina Insan Guru

Assalamualaikum. :)

Aku baru habis BIG semalam.
Kitorang pergi cat sekolah and tolong orang-orang tua kat Rumah Jagaan Al-Fikrah.

Kesian diorang.
Macam macam masalah diorang hadapi.
Aku macam rasa ...apatah ek.. sedih la.. :')
Sebab hidup diorang akhirnya macam tu..
Aku cane nanti?
Aku buat camtu gak ke?
Nauzubillah.

So, sesapa yang nak tambah amal ke nak derma ke,
Pergi lah pusat jagaan ni.
Tengok sendiri dengan mata hati.
Yelaa.. kot kot orang yag tengah baca ni kaya raya ke hikhik

Tapi aku tak tangkap gambar pun..
Yelaa..Mestilah diorang malu..
Kita pun kalau gambar kita tengah keadaan mcm tu kita tak nak gambar kita disebarkan..

Oh ya,
Yang aku nak cerita ni bukan part tu.
Part tazkirahnya.

Ada seorang ustaz, bernama Ustaz Abdul Rahman Siva (tak silap aku).
Masuk islam tahun 1991.

So, apa yang dia cakap adalah :

'Saya ada amalan yang sering menjadi penyelamat saya. Baca ayat ke 9 surah Yasin. ia amat membantu saya dalam kesusahan.. bla bla bla.. Lagi satu, amalkan la haula wala quata illa billah...'

So, aku dapat sesuatu dari situ.
Aku nak tulis kat blog.
Ajak orang-orang lain.
And bila aku lupa boleh diingatkan balik bila baca ni..

Yang penting kita berserah kepada Allah.
Minta tolong Allah.
Bercakap dengan Allah.

Oh sooooooo sweet.
You will never know.

So, jom lah kita amalkan.
For sure, hidup kita jadi lebih mudah.
For sure baby.

FOR THE PLEASURE OF ALLAH.

Bubyee.


No comments:

Post a Comment