Searching for ......

Sunday, February 3, 2013

Pendakwah Muda /USIM/

Assalamualaikum :)

(lama dah ni. feww. Soo sorry.)

Well well,
*mood rajin tapi penat -_-
Aku ngan kawan-kawan pergi USIM.
Untuk hadiri satu konvensyen Pendakwah Muda.
Jadi banyak lah ilmu aku dapat.
Masa dengar tadi memey berkobar-kobar gilauu laa nak menulis kat blog kan..
Tapi sekarang penat pulak. hehe

Okay,
Aku nak kongsi sikit-sikit gak ah kan..

Mula-mula sekali tadi kami dikenalkan dengan seorang ilmuan dan cendekiawan terulung negara.
*Acehh.
Kenal Prof Dr Sidek Baba?
Haaa. Macam pernah dengar kan kan?
Aku pun sama, macam pernah dengar banyak kali aje..
Tapi aku fikir-fikir,
Siapalah Prof ni..
Apsallah aku macam selalu jumpa aje..

Rupa-rupanya aku selalu nampak beliau kat buku. :3
Hehehe..
Buku Siswa kot..
Time SPM dulu kan rajinnn sangat buka buku Siswa tu..

So, Prof pun berceritalah tentang dakwah..
Bla bla bla, dan antara yang aku setuju sangat adalah,

JANGAN MENGKAFIRKAN MANUSIA.
JANGAN MENTHOGUTKAN MANUSIA.

Kenapa?
Sebab takut-takut nanti perkara itu balik kepada kita.

Memang betul kata beliau,
Manusia sekarang ni semua bulagok bijok.
Hishhh.
Semuaaanya nak dikafirkan.
Nauzubillah.

Kenapa kita tak boleh sewenang-wenangnya?
Sebab DAKWAH KERJA KITA, HIDAYAH ALLAH PUNYA.
That's the point, yang orang susah nak faham..

Okay,
lepas tu beliau tambah lagi,
Bila kita IKHLAS aje,
Allah pasti bantu.

Macam mana pulak yang dimaksudkan dengan ikhlas?
Haaaa,
Ikhlas ni bila kita terhubung dengan Allah,
Bila kita ada kualiti ihsan dalam berdakwah tu.

Kalau tak?
Kalau tak,kita akan jadi manusia angkuh, sombong, rasa diri betul dan hebat, semakin jahil.
Astaghfirullah..

Tambah beliau lagi,
Buatlah dakwah,
Biarlah manusia tak tahu,
Tapi ALLAH TAHU!
MasyaAllah!

I got to go.
Sorry tak banyak input.
Tapi ada sikit kan?
Boleh la ye ;)

For the pleasure of Allah.

Salam.

No comments:

Post a Comment