Searching for ......

Tuesday, August 23, 2016

5 Tips Penjagaan Kulit

Assalamualaikum girls

Semua orang tahu kan, kulit memang SANGAT PENTING untuk kita yang gegirls ni jaga. Kalau tak untuk diri sendiri, fikir untuk husband you nanti.

And nak jaga kulit BUKAN SENANG okay. Ia memerlukan KERAJINAN. Kalau malas memang bye bye tak dapat bantu (termasuklah orang yang menaip ni ehee)

So antara tips yang boleh anda buat :

1. Minum air suam sebaik bangun dari tidur.

Sejurus bangun pada waktu pagi , iaitu sebelum mandi dan gosok gigi, minum air suam terlebih dahulu. Adalah disarankan minum air suam dengan cara biarkan air di dalam mulut kira-kira 10 saat sambil selawat 3 kali, kemudian baru ditelan. Boleh juga amalkan petua Rasulullah s.a.w, minum segelas air suam dicampur sedikit madu. Madu ialah penawar berbagai penyakit.



2. Gosok Tomato Pada Wajah
Anda boleh melicinkan dan membersihkan kulit muka dengan menggunakan tomato. Tomato mengandungi banyak khasiat yang boleh mengembalikan dan pengekalkan kesihatan kulit, dan lebih-lebih lagi kulit muka. Kena rajin buat baru Nampak kesan. Kalau boleh guna tomato sejuk. Tonyoh je kat muka and biar kering, pastu bilas.



3. Cuci Kulit Dengan Kunyit
Kita boleh menggunakan kunyit untuk merawat kulit muka. Cara-caranya adalah seperti berikut:
Campurkan satu sudu yogurt (yang biasa) dan satu sudu serbuk kunyit. Gaulkannya sehingga menjadi satu pes. Sapukan pada muka anda, pastikan tidak terkena mata. Biarkan selama 20 minit. Kemudian bilas dengan air.


4. Buat Mask Putih Telur
Ni pun best jugak. Buat seminggu 2 kali. Sapu putih telur pada muka and biar dia kering. Make sure kita dalam keadaan berbaring and rilex supaya tak berkedut pulak kulit kita nanti.



5. Ambil Supplement Kesihatan

Untuk mendapat manfaat vitamin daripada pemakanan seharian mungkin tidak cukup menyebabkan kulit kita jadi kusam dan tak cantic. Pengambilan vitamin tambahan inshaallah dapat membantu kita mendapat kulit yang cantik.

Dalam vitamin Shaklee, VITA C, VITA E, ESP, COLLEGEN POWDER dapat membantu mendapat kulit yang cantik.


COLLAGEN POWDER SHAKLEE

VITA C, VITA E, ESP SHAKLEE



Antara manfaat yang boleh didapati daripada pengambilan vitamins di atas adalah :

ESP - Protein terbaik untuk bina semula sel kulit yang rosak, membaiki parut wajah, mencerahkan kulit secara semulajadi, mengecutkan jerawat, memberi tenaga dan sebagainya.

Vitamin C - Membina collagen kulit, mencerahkan kulit, mengecutkan jerawat, meningkatkan imuniti, mengurangkan masalah pendarahan, menyembuhkan luka.

Vitamin E - Memudarkan parut jerawat, melembapkan kulit, melicinkan kulit muka dan badan, memudarkan jeragat.

Collegen Powder - Kolagen mengurangkan liang pori, kedutan dan garis yg kelihatan, melembabkan kulit, meningkatkan ketegangan kulit, mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.


Ha so macam mana? Betul tak kalau nak cantik WAJIB JADI RAJIN? Hahaaa cayok girlssss !!!

Jadi if you guys nak try and nak tanya about the Shaklee Product just pm me Aisyah 0113309034 okay .


Sampai ketemu lagi.

FOR THE PLEASURE OF ALLAH

Assalamualaikum. 


No comments:

Post a Comment